Nie každý facelift musí kričať do sveta, že prišiel. Niekedy stačí pár tichých ťahov štetcom dizajnéra, nový materiál na správnom mieste a rozšírená ponuka funkcií, ktorá robí z auta ešte lepší nástroj na všetko. Land Rover Defender pre modelový rok 2026 to zvláda presne takto. Nehrá sa na revolúciou, ale akoby v tichosti ukázal, že aj ikony potrebujú občas decentnú obnovu.
Základ ostáva rovnaký, Defender má tradičné prevedenie a najmä tri dĺžky karosérie označené číslami 90, 110 a najdlhším je najnovšie prevedenie 130. Tento Land Rover má nezameniteľný dizajn a schopnosti, ktorým dôverujú aj expedície do najneprístupnejších oblastí sveta. Nový model však pridáva čosi navyše. Nezľakne sa brodu ani mestského nákupného centra, vie o vás viac a aj sa o vás viac postará. Teraz aj s decentnou modernizáciou, ktorá z neho robí ešte lepšie auto ako doteraz.
Defender je dnes iným autom, než akým bol v minulosti. Pôvodný model, ktorý vychádzal z konceptu Series I z roku 1948, si vybudoval meno medzi farmármi, vojakmi, ale aj dobrodruhmi. Bol jednoduchý, praktický a najviac mu vyhovovali podmienky, kde iné autá končili. S novou generáciou, predstavenou až v roku 2019, sa Defender transformoval do moderného SUV. Stále si drží šasi s prvkami samonosnej karosérie, no posunul sa smerom k lepšiemu komfortu, technológiám a kvalite spracovania.

Najviac noviniek nájdeme vo vnútri. Land Rover prepracoval stredovú časť prístrojovky a pridal väčší uzatvárateľný odkladací priestor. Vo verziách X a V8 je teraz štandardom tzv. Signature Interior Pack. Je to výbava, ktorá ide po zmysloch. Má predsa 14-smerne nastaviteľné sedadlá s masážou, Alcantaru, prémiové koberce, ambientné svetlá a detaily, ktoré bežne nájdete skôr v luxusnej triede než v niečom, čo by malo pripomínať reálne terénne auto.
Verzia 130 dostala ešte jednu špecialitu. Samostatné sedadlá v druhom rade sú tiež prepracované. Vznikol tak priestorový salón na kolesách, kde si posádka môže užívať dlhé trasy s pohodlím vyššej triedy. Ak sa pýtate, či je Defender ešte auto do terénu alebo už len prémiové SUV, odpoveď znie: oboje. Terénne schopnosti mu nikto neubral, len ich zabalil do luxusnejšieho balenia.
Lenže väčšina z toho už na Defenderi bola. Novinkou je tak najmä úprava denného svietenia vpredu, lebo štvorčekom v rohoch už nesvietia len obrysy, ale svietia celé. A zadné svetlá nie sú zapustené, ale sú kompletne na povrchu. Pre 130 sú nové aj sedemlúčové zliatinové disky. To by zvonka stačilo, ale Land Rover pre Defender pripravil aj pár nových farieb.
Okrem samotného interiéru, v prednej časti, sa zmenila aj filozofia voliteľného vybavenia. Defender teraz ponúka jasne definované balíky podľa štýlu používania. Napríklad Off-Road Pack obsahuje vzduchový podvozok, Terrain Response a uzávierku diferenciálu. Towing Pack sa zameriava na ťažnú kapacitu s výklopným ťažným zariadením, asistentom pri cúvaní s prívesom a kamerovým výhľadom na ťažné.

Technologicky sa Defender posúva vpred najmä aktualizovaným infotainmentom Pivi Pro, ktorý dostáva nové funkcie cez vzduch (OTA), presnejšie diaľkové parkovanie a stále viac asistovaných funkcií vrátane výhľadu pod vozidlo a systému brodenia. Aj tu platí: čo nevidieť, to Defender ukáže. Pivi Pro beží ale na novom displeji, ktorý je inak prevedený a vytvára plochy bližšie k vodičovi.
Pod kapotou sa Defender nesnaží zjednodušovať. Základ tvorí diesel D250 dosahujúci 183 kW/249 k, nad ním stojí novinka D350 ako náhrada za D300, s výkonom 276 kW/350 k a 700 Nm. Pre priaznivcov benzínov ostáva P400, radový šesťvalec s objemom 3 litre a výkonom stále 294 kW/400 k a aj výkonný V8 P525 päťliter, ktorý má až 387 kW/525 k. Plug-in hybrid P300e kombinuje benzínový motor a elektromotor s celkovým výkonom 297 kW/404 k a možnosťou jazdiť čisto elektricky na krátke vzdialenosti.
Všetky motory sa spájajú s 8-stupňovým automatom a inteligentným pohonom všetkých kolies. V kombinácii so vzduchovým podvozkom dokáže Defender brodiť vodu až do hľbky 900 mm, prekonáva náklony do 45 stupňov a poskytuje celkovú ťažnú silu až 3,5 tony.

Vrcholom ponuky ostáva Defender OCTA, extrémna verzia s mild-hybridným V8 s objemom 4,4 litra a dvomi turbami, ktorá dosahuje 468 kW/635 k a 750 Nm. Okrem motora prináša Defender OCTA aj vylepšený podvozok s novou generáciou aktívnych tlmičov a adaptívnym nastavením pre každý povrch. OCTA nie je len o rýchlosti – je to Defender, ktorý sa nebojí ani Nürburgringu, ani horskej cesty. Ale to už každý vie, facelift na schopnostiach nič nemení.
Na ceste je výrazne stabilnejší, rýchlejšie reaguje na pokyny volantu a s novým Dynamic Launch vie zrýchliť na stovku za čas okolo štyroch sekúnd. Spojenie s robustnou karosériou a technickými vylepšeniami z neho robí naozaj univerzálny stroj.
Land Rover Defender sa dnes nachádza v segmente, kde nie je sám. Jeho najväčším rivalom ostáva Mercedes triedy G, ktorý kombinuje podobné schopnosti s prémiovou kvalitou. Na druhej strane spektra stojí Ineos Grenadier, vernejší odkazu pôvodného Defendera, s tvrdším jazdným prejavom, no menším záberom na komfort.

V porovnaní s nimi Defender 2026 ponúka najširší rozsah: od praktickej verzie 90 s naftou, cez elektrifikovaný hybrid až po luxusný OCTA. Pritom si zachováva moderný dizajn, najnovšie technológie a schopnosti, ktoré ho stavajú do pozície auta, ktoré môže nahradiť SUV, off-road aj limuzínu v jednom.
Defender sa aj po modernizácii ponúka v troch dĺžkach karosérie, krátkej 90, strednej 110 a predĺženej 130. Výbava aj motory sú dostupné naprieč verziami, pričom Land Rover ponechal zákazníkom voľnú ruku v konfigurácii. Základný Defender 90 s dieselom D250 štartuje v Nemecku od 62 500 eur, silnejšie motorizácie a prémiové výbavy sa však vedia rýchlo vyšplhať nad 100 000 eur.
Prvé kusy modernizovaného Defendera sa na európskom trhu objavia už v priebehu tohto roka. Nečakajte však revolúciou, Defender pre modelový rok 2026 sa nesnaží zmeniť svoju tvár. Len ju ešte viac vylepšuje, a tým sa posúva medzi najvšestrannejšie autá súčasnosti.
A ak by ste Defender chceli, my máme tiež niekoľko v ponuke medzi Land Rovermi. Neváhajte nás kontaktovať a my vám poradíme, pomôžeme vám s financovaním a poistením vášho nového automobilu.
Maklér