Ďalšie premeny Audi vo forme novej A6 elektro vystrašia manažérov po celom svete

Samuel Turanský

13.08.2024

Audi A6 je na našich cestách očividne úspešný model. Vidno ho nielen v nových generáciách, vlastne v tých skoro vôbec, ale taká C7 a C6 je výrazne zastúpená v akomkoľvek kraji, v akejkoľvek verzií a v akomkoľvek štýle. Prečo? Lebo je veľké auto za málo peňazí. A má predsa naftové TDI! Akurát toto už nebude úplne pravda, Audi ukázalo novú generáciu modelu ako liftback Audi A6 e-tron. Takže sedan už v ponuke hľadať nemusíte. Ale kombi ostáva s tradičným označením Audi A6 Avant e-tron.

Lenže, dole ružové TDI okuliare, toto auto bude čisto elektrické a preto bude mať ťažšiu cestu do manažérskych segmentov firemných autoparkov. Čo o novom aute vieme?

Audi si za zamotaným označovaním stojí

Audi všetkým motá hlavu, čo som vyjadril už pri modeli A5. Vozidlá so spaľovacími motormi budú mať nepárne označenia a vozidlá s pohonom na elektrickú energiu si zase prídu na svoje s párnymi číslami. Prvou lastovičku bolo azda Audi Q6, po ktorom nasledovalo Audi A5 a teraz Audi A6 zarmúti každého jedného manažéra, ktorý sa už tešil, že príde nová generácia jeho obľúbeného modelu a môže spraviť generačnú výmenu. Nič také. A A7 predsa materský koncern zo zahraničia nedovolí. Veď tunajší manažér nemôže mať o číselko viac ako ten v Nemecku, Francúzsku, alebo kdekoľvek inde na svete!

Audi pre svoj nový model A6 e-tron a A6 e-tron Avant vzalo do parády platformu PPE, ktorú už využíva spomenuté Audi Q6 a tiež Porsche Macan. To sú ale všetko vysoké autá a Audi A6 bude nízke, čo je stále v jeho prospech a v prospech všetkých ukazovateľov, ktoré môže využiť vďaka daným komponentom. Myslím si, že ťaženie platformy bude pokračovať aj naďalej a prinesie ovocie v počte nových elektrických modelov aj do budúcnosti.

Model stále pasuje do vyššej strednej

Audi A6 dokázalo z platformy PPE vyťažiť veľkosť podobnú ako malo doposiaľ. Na dĺžku bude mať stále rozumných 4 928 mm a šírka so zrkadlami bude 2 137 mm. Čo to znamená v reálnom živote? Asi toľko, že cez zúžené miesta na diaľnici by ste nemali chodiť. Rázvor bude 2 946 mm pre obidve verzie karosérie. Kým Sportback sa dostane na výšku 1 487 mm, kombi Avant bude mať až 1 527 mm.

Majestátnosť a rozmery auta podporujú štandardne montované 19 palcové 5 lúčové dynamicky vyzerajúce disky s aerodynamickými krytmi. Prevedenie S-Line so športovejším charakterom pridá 20 palcové disky, ale S6 ako najvýkonnejší model bude mať rovnaký rozmer. Najväčším možným priemerom bude 21 palcov a na výber bude až za 9 dizajnov, z čoho 6 pochádza od Audi Sport.

To je všetko fajn, ale ešte dôležitejšie je, že Audi A6 e-tron bude extrémne aerodynamickým vozidlom. Za týmto tvrdením a za touto efektívnosťou budú kryty diskov a tiež kamery miesto spätných zrkadiel. Liftback s označením A6 e-tron Sportback predvádza hodnotu aerodynamického odporu s cifrou 0,21 a kombi A6 Avant e-tron zase láka na koeficient 0,24.

Dizajn nového Audi A6 ide v štýle toho, čo predstavilo Audi A5, ale pridáva niečo z úplne iného súdka. Tou špecialitou majú byť dvojdielne predné svetlomety rozdelené vertikálne na 2 časti. Niečo, čo bolo u konkurentov kritizované je teraz u Audi a fanúšikovia značky sa s tým musia jednoducho zmieriť. Určite je logické, že svetlá budú svietiť dobre, ale ich forma bude predvádzať tie veľké výkričníky a otázniky. Aj zadné svetlá budú špecifické, lebo budú mať OLED technológiu s možnosťou komunikácie s ostatnými vozidlami.

Displeje pre každého?

Veľkosť auta a rázvor osí kolies hovoria jasnou rečou. V interiéri bude dosť miesta nielen na batožinu, ale aj na všetkých 5 pasažierov. 5 v prípade, že ten v strede vzadu bude trochu menší, lebo tvarovanie zadného sedáku veľký zadok v strede podporovať nebude.

Ale čo je dôležitejšie, vpredu môže mať každý svoj displej. Vodič má pred sebou digitálny kokpit, v strede je gigantický displej na ovládanie informačno zábavného systému a pred spolujazdcom je tiež displej na ovládanie niektorých atribútov vozidla. Najväčší bude stredový displej, dosiahne uhlopriečku až 14,5 palca a využije najnovšiu generáciu systému MMI, ktorá má pod palcom vlastne všetko, keďže fyzické tlačidlá z auta už takmer absolútne zmizli.

A6 bude len električka

Už podľa názvoslovia je zrejme, že Audi A6 e-tron bude výhradne elektrickým vozidlom. Vďaka tomu, že sa spolieha na platformu PPE, prinesie batériu s celkovou kapacitou až 100 kWh, z čoho využiteľná je nemenej zaujímavých 94,4 kWh. No a použitie PPE pre A6 e-tron znamená jediné. Základná verzia s výkonom 270 kW/367 k bude s pohonom zadnej nápravy. To ešte pri Audi A6 v histórii nebolo. Takto sa píše história nového modelu s tým, čo by mohlo zaujať nových zákazníkov.

Zrýchlenie na stovku má prevedenie A6 Avant e-tron za 5,4 sekundy a maximálka bude 210 km/h. Všetko sú to zaujímavé údaje, ale ešte zaujímavejší je dojazd. Na plné nabitie batérie sa Audi A6 e-tron Sportback dostane do vzdialenosti 756 km a alternatíva s karosériou kombi zvládne 720 km. Pritom spotreba sa má pohybovať medzi 14 až 17 kWh na 100 km.

S6? Už iba elektro

Rovnaký osud ako základné Audi A6 postihne aj Audi S6. Bude mať elektrický výkon veľmi pekný 370 kW/503 k, ale pri správnom režime, pri tom na maximálne zrýchlenie, dokáže auto vyprodukovať až 405 kW/550 k a zrýchliť na stovku za 3,9 s. Kým obyčajné Audi A6 je iba zadokolká, Audi S6 bude iba s pohonom všetkých 4 kolies. Ak tipujete dva elektromotory, jeden vzadu, jeden vpredu, tak máte určite pravdu. Audi si pre tento model nachystalo aj posunutie maximálnej rýchlosti na 240 km/h a to nie je všetko!

Každý tipuje, že verzia s 2 elektrickými motormi nezájde až tak ďaleko ako alternatíva s jedným. A je to pravda. Ale prejsť na nabitie 675 km pre Sportback a 647 km pre Avant je tiež nádherná hodnota. Aj toto je vďaka batérií s 800 V technológiou s maximálnym nabíjacím výkonom 270 kW. Tento výkon je štandardne a dokáže dostať do batérie dojazd 310 km za 10 minút a z 10 na 80 %, čo je teraz aktuálne udávaný porovnateľný údaj sa dostane za 21 minút. Auto podporuje protokol Plug and Charge, ktorý umožňuje bezkartové a bezžetónové používanie elektrických stojanov. Do batérie sa bude elektrická energia dostávať rekuperáciou výkonom až 220 kW a Audi hovorí o tom, že až 95 % všetkého brzdenia bude práve cez rekuperáciu. Takže brzdy budú spokojne hrdzavieť. Divím sa, že vzadu nie sú bubny.

Ale nezúfajte! A6 na naftu a benzín môžete stále nájsť v našej ponuke!

Samuel Turanský

Maklér

Som automobilový nadšenec a autor článkov na Autorro.sk 🚗💨 Milujem autá a rád sa delím o svoje skúsenosti, novinky a tipy zo sveta motorizmu. Píšem recenzie, praktické rady pre vodičov a zaujímavosti, ktoré by nemali uniknúť žiadnemu fanúšikovi štvorkolesových strojov. Či už ide o superšporty, veterány alebo autá na každý deň, vždy sa snažím priniesť hodnotné a pútavé články.