Lamborghini sa posúvať ďalej. Posúva sa nielen dizajnm, ale aj technologicky. Po hybridnom modeli Revuelto a plug-in hybride v Uruse SE ukázalo novú generáciu menšieho kupé. Bude sa volať Lamborghini Temerario, znova podľa býčieho rodokmeňa, ale bude mať veľa šokujúcich zmien. Šokujúce zmeny budú hlavne v oblasti pohonu, ktorý sa mení od základu. Ak tipujete, že pod zadnou kapotou bude naftové TDI s 2 litrami objemu a vyrábaním nafty, tak nie. Ale šok budú mať priaznivci značky určite. Čo je známe o novom Lamborghini Temerario?
Pozrite sa na fotky. Pozrite sa na Lamborghini Revuelto. Na Temerario prenikli niektoré dizajnové črty z tohto väčšieho modelu, ktorý stále tróni na vrchole ponuky. Veď automobilka má stále iba tri modely. Model Urus je zodpovedný za to, že konštruktéri dokážu vytvárať aj športové kupé s dostatočným rozpočtom. Revuelto je zase vrcholom technológie s dverami otváranými hore. No a Temerario je tá alternatíva, ktorú zvolíte ak chcete Lamborghini a chcete na ňom jazdiť bežne a nízko pri zemi.
Základný dizajnový prvok modelu Temerario je šesťuholník. Vidno ho pod úzkymi prednými svetlometmi ako LED denné svietenie, ale opakuje sa aj na viacerých miestach vozidla. Zboku ho vidno začínajúc na dverách a končiac na zadnom blatníku. Z dverí prechádza do extrémne veľkého nasávacieho otvoru. Je ešte väčší ako na modeloch v minulosti a má to svoj dôvod. Privádza vzduch ku agregátu, ale má zároveň za úlohu aj usmerňovať tok vzduchu okolo vozidla. Vďaka otvorom je prítlak väčší dvojnásobne oproti predchádzajúcemu Huracanu Evo.

Zadná časť modelu tiež berie šesťuholníky do úvahy a ukazuje ich v tvare svetiel a v tvare koncovky výfuku v strede vo vrchnej časti. Takže sa len tak ľahko o auto neoprierajte zozadu, mohli by ste si totiž popáliť ruku. V štandardnej výbave modelu bude samozrejme aj masívny difúzor. Jeho vrchná časť sa tiež inšpirovala šesťuholníkovou témou a vyzerá adekvátne celému zvyšku modelu Temerario.
Nový model Temerario vyzerá rovnako brutálne ako Huracan a posúva design do nových levelov. Lenže je to šok, pretože najmä predná časť môže vyzerať veľmi jednoducho a trochu lacno. Určite to bude iné na priamy živý pohľad.
Lamborghini Temerario stojí štandardne na zliatinových diskoch s priemerom 20 palcov vpredu a 21 palcov vzadu. Toto je úplný štandard, ktorý dostanete aj ak si za nič nebudete priplácať. Ale chcete si priplácať. Lebo za príplatok máte buď kované disky, alebo priamo karbónové. Obidva príplatky znižujú hmotnosť a rovnako znižuje hmotnosť aj Carbon Pack, ktorý mení klasické plastíky za karbón v prípade difúzora, krytov zrkadiel a tiež krytov nasávacích otvorov. Ak sedíte, tak seďte ďalej, ak stojíte, tak si sadnite. Týmto príplatkom za niekoľko 1 000 € ušetríte 2 kg hmotnosti.
Ďalšia možnosť príplatku je balík nazvaný Temerario Alleggrita. Druhý balík dokáže vozidlu naordinovať väčšie zadné krídlo špecifické obloženia nárazníkov a práve karbónové kolesá. Lamborghini oznámilo, že v tomto balíku sa prítlak dostáva o stopäťdesiatosem percent vyššie ako v prípade predchádzajúceho Huracan Evo. Taktiež oproti štandardnému Temerariu prináša tento balík úsporu hmotnosti až o dvadsaťsedem kilogramov. Aby som nezabudol, Temerario má zozadu ešte jednu špecifickú vec. Je spojená s tými kolesami. Ak sa pozriete na auto zozadu, tak vidíte veľkú časť pneumatiky, pretože časť z nej nie je poriadne prekrytá karosériou. Zadný nárazník je vykrojený a som zvedavý ako toto bude vôbec legálne a v ktorých štátoch bude Lamborghini musieť predávať špeciálne zásterky.

Ak sa zvonku pozeráte na Temerario a hovoríte si, že toto je extrémne auto, vnútri to až tak veľmi extrémne nebude. Je to znova evolúcia predchádzajúcich modelov a zároveň ovplyvnenie modelom Revuelto. Lamborghini Temerario predvádza športové sedačky s rôznymi možnosťami výplní, čalúnení, farieb, ale aj možnosťami prevedenia. Dôležitejšia je prístrojová doska. Ukazuje, že toto auto bude iba s automatickou prevodovkou, lebo samotná radiaca páka na manuál by nemala miesto, ale iné je dôležité.
Pred vodičom bude štandardne digitálny displej s uhlopriečkou 12,3 palca zobrazujúci údaje o rýchlosti, o stave paliva, prípadne o otáčkach a iných vitálnych atribútoch vozidla. Temerario bude mať v strede 8,4 palcový dotykový displej s témou šesťuholníkov, ako inak? Ale to nie je všetko. Dotykový displej bude aj pred spolujazdcom. Spolujazdec si na ňom budem môcť zvoliť rôzne zobrazenia, ale primárne má vidieť rýchlosť a zaradený prevodový stupeň, alebo aktuálne otáčky. V strede na stredovej konzole je už štandardne a tradične vyklápací prvok so štartovacím tlačidlom. Ak si dobre pamätám, ovládanie prevodovky je výlučne pomocou pádiel pod volantom, pričom spiatočku radíte potiahnutím oboch naraz. Ale priznám sa, Lamborghini som už dlho neriadil.

Po vzrore väčšieho Revuelto bude aj menší model Temerario hybridom. V tomto prípade slovo hybrid znamená plug-in hybrid. Športové auto postavené na novom hliníkovom šasi bez použitia karbónu prináša menej zváraných spojov, menšiu spotrebu materiálu a o 20% väčšiu tuhosť.
Tuhosť je potrebná kvôli maximálnemu výkonu 920 koní, ktorý znamená zrýchlenie na stovku 2,7 sekundy a maximálnu rýchlosť 340 km/h. Na dosiahnutie parametrov využívaš až motory. Dva sú elektrické vpredu a majú každý výkon 60 kW/82 k. Ak jazdíte výlučne na elektrickú energiu z batérie s kapacitou 3,8 kWh, tak máte Lamborghini Temerario ako predokolku. Koľko dôjdete na nabitie je otázne, ale jasné je, že pri nabíjaní výkonom 7 kW sa dostanete na 100% približne za 30 minút. Ale môžete nabíjať aj rekuperáciou a pomocou motora spaľovacieho. Vtedy sa na 100% dostanete za 6 minút.
To ale nie je všetko. Ďalší elektrický motor s výkonom 110 kW/150 k a krútiacim momentom 300 Nm je nasúkaný medzi spaľovací motor a automatickú dvojspojkovú prevodovku, ktorá predvádza 8 prevodových stupňov. Aj keď ako elektromobil funguje Temerario s pohonom prednej nápravy, viete stále celý výkon poslať na zadné kolesa v špeciálnom režime, alebo viete využiť rýchly štart Launch Control.

Motor V8 je tým, čo v aute chcete. Má síce o 2 valce menej ako predtým, ale má usporiadanie s 90° uhlu medzi hlavami valcov a tiež s plochou konštrukciou kľukového hriadeľa. Ojnice sú z titánu a všetko je stavané na čo najnižšie trenie. Dokonca motor Lamborghini Temerario využíva aj špeciálny povrch s uhlíkom v mriežke diamantu a to umožňuje maximálne otáčky až 10 000 za minútu.
Ako chcete, pripravte si tristotisíc eur minimálne. Ak chcete iné rýchle auto, tak si pozrite našu ponuku vozidiel s výkonom nad 300 kW.
Maklér