Nechajte sa omámiť najbrutálnejším BMW M2 s označením CS

Samuel Turanský

30.05.2025

Čo iné môžeme čakať od Nemcov ako niektoré brutálne autá? Napríklad taký výrobca BMW si dáva extrémne záležať na tom, aby okrem klasických modelov M ponúkal aj nejaké také špecialitky, ktoré sú pritiahnuté za vlasy a sú ešte extrémnejšie ako tie obyčajné verzie. Automobilka im dáva meno CS a po M3 a M4 sa aktuálne na rad dostáva najmenší BMW M2 CS. V prípade tohto auta znamená kúra zníženie hmotnosti a zvýšenie výkonu. A tiež zvýšenie ceny, ale to asi každý vie.

BMW M2 je často kritizované vozidlo, ktoré neprijalo veľmi veľa pochvál a zároveň si prešlo objemovou diétou, ktorá sa prejavila na hmotnosti. Veď má skoro takú hmotnosť ako BMW M3. Ale M2 CS je niečím iným. Čím sa od ostatných M2 líši a čo je na ňom zaujímavé?

Motor je klenot z vylepšeniej M3 Competition

BMW M3 Competition zvýšilo svoje výkony niekedy v minulom roku a posunulo sa o 20 koníkov nahor. Tento istý motor sa však bude dávať aj do BMW M2 CS a dorovná tak napríklad BMW M850i. Už ste sa stratili? Ak áno, tak si to nemusíte čítať znova, stačí vedieť, že toto auto dostane výkon zvýšený o 37 kW/50 k a krútiaci moment poskočí o 50 Newton metrov hore a bude dostupný od 2650 do 5730 otáčok motora za minútu.

Celkovo sa výkon dopracuje na hodnotu 390 kW/530 k a krútiaci moment na nemenej zaujímavých 650 Newton metrov.

Papierové údaje sú všetky fajn, ale čo sa nimi podarilo pri BMW M2 CS dosiahnuť? Podarilo sa dosiahnuť zrýchlenie, ktoré podlieza magickú métu 4 sekundy. Veď 4 sekundy má základné BMW M2, takže M2 CS s nižšou hmotnosťou a vyšším výkonom musí mať lepšiu kadenciu. Na stovke je za 3,8 sekundy a ak chcete zrýchľovať z 0 na 200 km/h, tak to trvá 11,7 sekundy. Ušetríte 1,2 sekundy oproti základnému BMW M2. To už je väčšia zmena. Automobilka obmedzila maximálnu rýchlosť na 302 km/h.

A ak by vás veľmi zaujímalo aj to, akú má M2 CS kombinovanú spotrebu, tak BMW v tabuľkách udáva presných 10 litrov na sto kilometrov, čo je o 2 deci viac ako si vypýta obyčajné M2. Ale aj tak už obyčajné M2 nie je úplne obyčajné, že áno! Pozitívna správa hovorí aj o tom, že M2 CS bude stále iba s pohonom zadnej nápravy, takže bude vlastne asi aj hravé, pokiaľ to dovolia pneumatiky a vodič ma dosť odvahy. Lenže toto auto si nikto nebude kupovať preto, aby s ním machroval. Na to stačí obyčajná M2, prípadne M3, alebo M4. M2 CS je pretekárske auto s tabuľkami, takže bude potrebovať zodpovedného kormidelníka.

Odľahčenie skrz na skrz

Čo by ste spravili, keď potrebujete spraviť auto ľahším od štandardnej verzie? Použite ľahšie materiály. V prípade BMW M2 CS to znamená použitie karbónom vystuženého plastu, CFRP, ktorý je na viacerých paneloch. A BMW sa nebojí ani odhaleného karbónu. Vidno ho nielen na difúzori, ale aj na bočných zrkadlách a na streche. Budeme pokračovať? Zmenou prešla aj zadná časť, ktorá má zabudovaný spojler na veku batožinového priestoru a vpredu nie je nič až tak výrazne zásadné.

Skôr sú zaujímavé zliatinové disky. Majú zmiešaný setup a vpredu priemer 19 palcov. Vzadu je ešte o palec viac a disky sú kované s ľahkou konštrukciou, aby zmenšili hmotnosť aj v týchto rohoch karosérie.

O brzdenie sa budú starať brzdy M Compound, ktoré budú štandardne. A štandardne budú lakované červenou farbou, lebo je dokázané, že červené strmene jednoducho brzdia lepšie. Toto bol asi nepodarený vtip, ale určite sa minimálne jeden človek na tom zasmeje. Ak by bolo málo, ale vodič bude jazdiť aj po okruhoch, tak je možné priplatiť za keramickú sadu M Carbon Ceramic Brakes, ktorá má známe výhody, ale aj nevýhody.

Vnútro M2 CS je tiež zmenené. Najväčším lákadlom budú škrupinové sedadlá s karbónovou zadnou častou, ktoré sú odľahčené a majú vstavanú opierku hlavy. Majú tiež elektrické ovládanie, vyhrievanie, ale aj možnosť zapojenia viacbodového systému bezpečnostných pásov. Keď už hovoríme pri sedadlách o odľahčení, tak až také extrémne to asi nie je. Veď stále vidno podsvietené logo na miestach, kde by normálne začínala výsuvná opierka hlavy.

Volant je skôr štandardný so spodnou častou zrezanou a pádlami na radenie rýchlostí. Ale tým, že M2 je stále M-ko, tak má aj páčku v strede na radenie. Čo môže BMW M2 CS ponúknuť v interiéri ďalšie? Napríklad červený pásik na vrchu vencu volantu, ktorý hovorí o stredovej pozícii. A tiež dokáže ponúknuť logo CS na stredovej konzole s výraznejším využitím CFRP.

Veľkou výhodou M2 CS ostáva, že aj napriek športovému prerodu je stále možné voziť až 425 litrov batožiny v kufri a vozidlu stále ostávajú 4 miesta na sedenie. Dozadu sa bude dostávať, logicky, o niečo horšie, ale stále je M2 CS klasifikovateľná ako rodinné auto. Má predsa 4 sedadlá a veľký kufor!

Koľko stojí a čo je za tie peniaze?

Za cenu, ktorú má M2 CS sa dá kúpiť aj M3 Competition. M2 CS totiž v Nemecku stojí 115 000 eur. Rozhodne to nie je málo, ale treba rátať s faktom, že automobilka obmedzí počet vyrobených kusov. A CS vždy ostáva takou tou čerešničkou na torte. Veď sa stačí pozrieť na to ako dopadlo vlastne CSL pri M3 E46. Ceny sú astronomické a stále stúpajú.

Lenže BMW M2 CS nie jediné auto na svete a automobilka BMW má niekoľko konkurentov. Veď za podobné peniaze môžete mať aj Mercedes C63 AMG s dvojlitrom a plug-in  hybridom, ktoré sú neskutočne akčné. Alebo si môžete vybrať z ponuky Audi RS, keď sa dostanú do produkcie. Zatiaľ ale nie sú, to je fakt.

No a najväčšia konkurencia bude určite Porsche 911. Suma 115 000 eur je totiž veľa peňazí a základné Porsche 911 stojí len o kúsok viac. Nebudem mať síce také výsledky v šprinte, ani v iných merateľných ukazovateľoch, ale budem mať výsledky v kaviarňovom vnímaní jedinca. Čo by som si z týchto dvoch vybral ja? Ja by som si vybral M2 CS, lebo je nekompromisné a extrémne za stále dostupnú cenu. Je to pretekárske auto upravené na cesty a takých je reálne málo.

Ak by ste chceli dynamické BMW s výkonom nad 400 koní, pozrite si našu ponuku! Naši vyškolení odborníci vám dokážu pomôcť s výberom, ale aj z nasledovným financovaním, poistením a mnohými ďalšími úkonmi spojenými s automobilmi. Neváhajte nás kontaktovať!

Samuel Turanský

Maklér

Som automobilový nadšenec a autor článkov na Autorro.sk 🚗💨 Milujem autá a rád sa delím o svoje skúsenosti, novinky a tipy zo sveta motorizmu. Píšem recenzie, praktické rady pre vodičov a zaujímavosti, ktoré by nemali uniknúť žiadnemu fanúšikovi štvorkolesových strojov. Či už ide o superšporty, veterány alebo autá na každý deň, vždy sa snažím priniesť hodnotné a pútavé články.