Doladený Renault Captur šokuje tvarom, nie motormi

Samuel Turanský

06.04.2024

Aké je najpredávanejšie auto v Európe? Za rok 2023 to bol Tesla Model Y, ale dôležité boli aj ostatné automobily. Tesla predala skoro 280 000 kusov svojho vysokého zázraku, ale 260 000 kusov sa podarilo umiestniť Renaultu Clio. Nemenej dôležitý Captur mal 151 000 a bol síce viac vzadu, ale je tiež významným modelom v mixe výrobcu. Ešte nehovorím o tom, že sa vyrába aj s iným logom a iným menom. Čas dospel do bodu, kedy je nutné aj úspešné auto vylepšiť pre ďalšie fungovanie.

Aké sú vylepšenia vzhľadu?

Renault vylepšil čo sa dalo a dotiahol najmodernejší vzhľad nových modelov aj tomuto už staršiemu pri facelifte. Rovnakú estetickú kúru už zažil najmenší model Clio, ale nie je jediný s podobnými kontúrami. Rovnakú ostrú masku prednej časti, schválne nepíšem chladiča, má aj Auto roka, Renault Scenic. Predné svetlomety sú rozdelené na 2 segmenty, vrchný a spodný a vytvárajú ľahko rozpoznateľné svetelné prvky okamžite prepojené s modelovým portfóliom Renaultu súčasnosti.

Ak sa chcete spýtať na technológie, tak už v základnom výbavovom stupni budú LED, za príplatok budú ešte lepšie LEDky. LED budú aj vzadu v nových svetlách. Tvar ostáva viac-menej rovnaký. Mení sa len to, kde, čo a kedy svieti. Renault vzadu, našťastie, prešiel od falošných koncoviek ku bezkoncovkovému prevedeniu nárazníka. Ušetril tým chróm, ale aj tie trápne momenty, keď vám decká na parkovisku pichnú palicu do toho otvoru, aby zistili, že je falošný ako polovica ľudí na diskotéke o tretej v noci. Naspäť z dedinskej disko ku Renaultu Captur. Automobilka sa hrdí aj tým, že pre model má v ponuke až 14 rôznych, aj dvojfarebných, kombinácií.

Zvonka vidno ešte balík výbavy Esprit Alpine, ktorý bude v cenníkoch miesto RS line. Najšportovejšia forma Capturu môže hrdo ukazovať disky s priemerom až 19 palcov. Základnejšie políčka výbavového spektra môžu mať 16 až 18 palcov priemeru zliatinových diskov.

Čo sa stalo vnútri?

Najskôr sa pozrime na to, čo ostalo rovnaké. Rovnaký ostal veľký batožinový priestor s dvojitým dnom, podľa výbavy. A rovnaké ostali aj zadné sedadlá s možnosťou posúvania a zväčšovania a zmenšovania batožinového priestoru, ale aj priestoru pre nohy posádky. Variabilita modernizáciou vôbec neutrpela, výborná správa, však!

Renault v interiéri modelu Captur úplne vypustil kožu a chróm. Chróm sa stratil aj z exteriéru. Miesto nich vozidlo hrdo ukazuje udržateľnejšie materiály a recyklované diely využívajúce druhotné spracovanie materiálov. Tak to má byť!

Na displeji v strede bude bežať najnovšia verzia systému na báze Googlového Androidu a uhlopriečka zobrazovacej plochy dosiahne 10,4 palca, podľa konkrétnej verzie. Displej pred vodičom môže mať až 10,25 palca uhlopriečku. Interiér Renault príliš nezmenil, ale vidno, že niektoré detaily sú upravené k lepšiemu. A aj do vnútra vie zasiahnuť výbava Esprit Alpine so svojou dynamickejšou štruktúrou jednotlivých prvkov.

S akými motormi ide vylepšený Captur do boja?

Pri motoroch musíme začať zhurta. Dízle sú v modely Captur už mŕtve dávno, ale facelift priniesol ďalšiu obeť, aj keď opačným smerom. Renault Captur už nekúpite, po modernizácii, s plug-in hybridom. Ja sa vôbec nečudujem. Určite ho nikto nechcel. Viac išiel na dračku obyčajný full gybrid. Má totiž nízku spotrebu v meste, prevodovku inšpirovanú F1 bez spojok s rôznymi režimami a pohonná sústava pozostáva z troch samostatne pôsobiacich jednotiek. Vyzerá to extrémne náročne, ale malo by to fungovať použiteľne každý deň a v akejkoľvek situácii. Renault už určite upravil chod pre lepšie komfortové vlastnosti Capturu a aj ostatných hybridných modelov.

Hybrid nebude jedinou výplňou riadkov cenníka. Renault zachová pre Captur aj 1,0-litrový trojvalec s výkonom 66 kW/90 k a manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Stupienok vyššie bude verzia spaľujúca aj LPG, s výkonom 74 kW/100 k. V modeli Clio síce absentujú štvorvalce, ale Captur si ich nechá. Motor označený TCe 140 bude mať výkon 103 kW/140 k a objem 1 332 centimetrov kubických. Bude spojený s manuálnou šesťstupňovou prevodovkou. Ak budete chcieť automat a výkon, tak siahnite po rovnakom objeme, ale výkone 118 kW/160 k a auto máte s dvomi spojkami a siedmimi prevodovými stupňami. Viac motorov vylepšený Captur už mať nebude. Daná ponuka je výrazne širšia ako majú bežné automobily v triede.

Kedy bude dostupný, za koľko a na akom trhu?

Renault oznámil, že spustenie výroby bude už onedlho a do Európy sa vozidlá dostanú v priebehu druhej polovice tohto roka. Cena bude určite o niečo vyššia ako doteraz, lebo sa menia aj niektoré výbavové prvky a vybavové stupne. Koľko to bude je zatiaľ vo hviezdach. Ale automobilka ceny zverejní už čo nevidieť.

Trieda, do ktorej sa chce Captur zaradiť, je výrazne preplnená. Mainstreamoví výrobcovia sa v nej bijú o každý jeden predaný kus. Zo všetkých stačí spomenúť tie najúspešnejšie vozidlá v európskych predajoch. Ktoré to sú? Napríklad Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008, Ford Puma, ale napríklad aj Opel Mokka.

Ak ste si po prečítaní článku povedali, že toto môže byť auto pre vás, my máme určite Captur pred modernizáciou v ponuke, prípadne z minulej generácie! Preto nás neváhajte kontaktovať a naši vyškolení odborníci vám určite dobre poradia.