Samuel Turanský
03.07.2025
Keď sa povie NISMO, väčšina si predstaví GT‑R, alebo aspoň 370Z, pretekárske špeciály alebo výkonné verzie áut ako Z či Silvia. No japonská značka sa už pred niekoľkými rokmi rozhodla, že tento odznak môže zdobiť aj poriadny off-road. V roku 2026 prichádza s novou generáciou Patrolu NISMO, ktorý kombinuje robustnosť rámového SUV s jazdnými vlastnosťami a štýlom, ktorý bežne vidíme len na športových modeloch. Ale zase, buďme k sebe úprimní, NISMO bol predsa aj kontroverzný Juke vo svojom čaase.
Pre tých, ktorí to ešte nepostrehli, Nissan Patrol je globálny model s viac ako 70-ročnou históriou. Ale ak ste ho nevideli, prípadne o ňom nepočuli, tak vás asi automobilky veľmi nezaujímajú, všakže. Na Slovensku síce nikdy nepatril k úplne bežným pohľadom na cestách, no aj tu sa predalo viac generácií, od mechanicky jednoduchých Y60 až po modernejšie Y62 a aktuálny Y63 pridhádza vo forme individuálnych dovozov. Nová verzia NISMO je však niečo úplne iné ako všetko, čo kedy bolo u nás dostupné a predávané štandardne. Je to odpoveď na zákazníkov, ktorí chcú suverénne SUV, ale nechcú splynúť s davom.
Základom nového Patrolu NISMO ostáva rámová konštrukcia, vďaka ktorej si zachováva výnimočnú pevnosť, odolnosť a schopnosť znášať náročné podmienky najmä v terénnejších prejazdoch. Pod kapotou však bije športové srdce. Použitý motor VR35DDTT, teda 3,5-litrový twin-turbo V6, je rovnaký ako v športových modeloch značky, no v tomto prípade ide o špeciálne ručne montovanú jednotku v závode Iwaki. Niečo podobné ako montovanie motorov AMG, za ktoré je tiež zodpovedný konkrétny zamestnanec fabriky.
Štandardne dosahuje výkon 310 kW/421 k, no po aktivovaní režimu Sport sa prepne do plného výkonu až 365 kW/495 k a 700 Nm. Zrýchlenie na stovku zatiaľ nebolo oficiálne zverejnené, ale neoficiálne údaje hovoria o čase okolo šiestich sekúnd. A to je na 8-miestne SUV s hmotnosťou presahujúcou 2,8 tony výborný výsledok. Veď hmotnosťou tento obor takmer dosahuje hodnôt ľahšie vybavených modelov Hummer H1, ktoré vážili ako väčší asteroid.

Zásadné zmeny prešli aj na podvozok a riadenie. Nissan použil adaptívne E-Dampers, ktoré sa dokážu prispôsobovať charakteristiku povrchu v reálnom čase, a riadenie s prekalibrovaným posilňovačom. V režime Sport tak vodič dostáva tuhší volant a presnejšiu odozvu, zatiaľ čo v bežných režimoch ostáva komfort zachovaný. To všetko dopĺňa deväťstupňový automat s možnosťou manuálneho radenia pomocou pádiel.
Zaujímavosťou je aj zvukový prejav. NISMO vyvinulo špeciálne výfuky, ktoré v režime Sport ponúkajú výrazný šesťvalcový soundtrack. A pri dynamickej jazde pomáha aj prepracovaný difúzor a aerodynamické prvky v štýle GT‑R.
Vzhľad Patrolu NISMO si nemožno pomýliť s bežným modelom. Už len predný nárazník s integrovanými červenými akcentmi a športovým difúzorom pôsobí agresívne, no stále elegantne. Vzadu pribudol nový nárazník, strešný spojler je trojdielny a celkovo sa auto opticky rozšírilo. Ale stále vyzerá masívne a ťažko. Podľa značky nejde, pri nových doplnkoch, len o vizuálne vylepšenia. Aerodynamika bola optimalizovaná na vyššiu rýchlosť, stabilitu a chladenie.
Disky sú kované 22-palcové kolesá od RAYS a sú až o 4,5 kg ľahšie, na kus, oproti bežným diskom. Pneumatiky s nižším profilom síce do terénu ani náhodou brať nebudete, ale na ceste as posunuli jazdné vlastnosti bližšie k športovým modelom. Bližšie, nie na ich úroveň, lebo Patrol NISMO má predsa iné požiadavky na možnosti v cestnej premávke ako GT-R.

Interiér je kombináciou športovej atmosféry a plnohodnotného komfortu pre ôsmich pasažierov. Použitá je Alcantara, červené prešívanie, karbónové a kovové detaily. Sedadlá majú výraznejšie bočné vedenie, volant je špecifický NISMO s hrubším vencom a plochou spodnou časťou. Multimediálny systém má rozhranie orientované skôr konzervatívne, no ponúka všetky očakávané funkcie, vrátane 360-stupňového kamerového náhľadu či režimu off-road zobrazenia podvozku.
Patrol NISMO nevznikol len preto, aby Nissan ukázal, že má športové oddelenie. Ide o dôsledný projekt, ktorého cieľom je osloviť zákazníkov, ktorí chcú výkonné SUV, ale zároveň požadujú rám, terénne schopnosti a odolnosť. Je to auto pre ľudí, ktorí majú veľké rodiny, radi cestujú aj mimo ciest a chcú niečo výnimočné. A pritom ich neoslovujú uhladené európske alternatívy.
Oficiálne sa Patrol NISMO predáva iba na Blízkom východe. V SAE ide o veľký trh pre Nissan a NISMO modely tam majú silné zázemie. No slovenskí nadšenci nie sú bez šance, podobne ako pri predchádzajúcich generáciách sa dajú očakávať individuálne dovozy. Pre fanúšikov značky je to šanca, ako získať niečo výnimočné.

| Parameter / Model | Nissan Patrol NISMO 2026 | Lexus LX 600 | Toyota Sequoia TRD Pro | BMW X7 M60i |
| Motor | 3,5 l V6 twin-turbo | 3,5 l V6 twin-turbo | 3,4 l V6 hybrid twin-turbo | 4,4 l V8 twin-turbo |
| Výkon | 495 k (režim Sport) | 409 k | 437 k | 530 k |
| Krútiaci moment | 700 Nm | 649 Nm | 790 Nm (s hybridom) | ~750 Nm |
| Prevodovka | 9-stupňový automat | 10-stupňový automat | 10-stupňový automat | 8-stupňový automat |
| Pohon | 4WD | 4WD (Multi-Terrain Select) | 4WD (i‑Force MAX) | AWD (xDrive) |
| Karoséria | rámová | rámová | rámová | samonosná |
| Počet miest | 8 | 7 | 7–8 | 7 |
| Zrýchlenie 0–100 km/h | Cca 6,0 s | 6,9 s | 6,0 s | 4,7 s |
| Off-road výbava/zaujímavosti | šport. tlmiče, rám, výška | uzávierky, pneu prepínače | podvozok TRD Pro | nie primárne |
| Trh / dostupnosť | SAE, dovoz do EÚ | oficiálne aj v EÚ | len USA, dovoz | oficiálne v EÚ |
Patrol NISMO 2026 tak nepôsobí ako alternatíva k prémiovým SUV. Je svojský, unikátny a zameraný na iný typ klienta. Kým X7 M60i ohúri asfaltovou dynamikou, LX 600 kultivovaným luxusom a Sequoia TRD Pro kombináciou sily a amerického štýlu, Patrol NISMO v sebe nesie kúsok všetkého, aj keď s drsnou tvárou a japonskou precíznosťou. Ale stále z neho cítiť odhodlanosť vyraziť kamkoľvek a prejsť akýmkoľvek terénom, ktorý zvládajú športovo ladené pneumatiky na obrovských diskoch.
No a teraz vážne, jeden Patrol máme aktuálne v ponuke aj my, ale máme aj ďalšie terénnejšie zamerané Nissany. Poprezerajte si našu ponuku a uvidíte, že si v nej svoje nové auto vyberiete. Náš tím vám potom pomôže s financovaním a tiež s poistkami a vybavením časti papierov.
Maklér