Audi A6 Sedan nepôjde ako teplé rožky, ale vyzerá k svetu

Samuel Turanský

17.04.2025

Niekedy mám pocit, že manažmentu Audi trochu občas prepne. Prečo? Raz vymyslia manažéri odlišné označenia motorov cez intervaly, raz vymyslia nové usporiadanie a potom sa na všetko vykašlú. Takže inštitúcia, ktorú má Audi v ponuke už viac ako dve desiatky rokov, Audi A6, ostáva stále tým, čím vždy bola. Ostáva elegantným sedanom a elegantným kombi Avant. Tak ako mne, tak je jasné aj vám, že sedany aktuálne ťahajú za kratší koniec a práve toto prevedenie sa bude predávať horšie. Lenže automobilka ho zjavne potrebuje k vlastnému imidžu.

Nové Audi A6 Sedan bude kopírovať to, čo má aj Audi A6 Avant. S čím príde?

Veľká karoséria

Nový model, nová generácia, Audi A6 Sedan bude rovnako dlhé ako Audi A6 Avant. Znamená to, že o milimeter podlezie hranicu 5 metrov, ale tým pádom stavia svoju existenciu o 61 mm nižšie ako má BMW radu 5 s karosériou sedan. Autá sú v tomto segmente obrovské a dosahujú rozmerov, ktoré kedysi patrili luxusným vozidlám. Celkom je šokujúce, že oproti predchodcovi sedan ubral zo šírky 2 cm. Prečo je to tak? Asi to konštruktérom takto vychádzalo lepšie, inak si zúženie neviem odôvodniť žiadnym relevantným štýlom.

Ale jedno je jasné, ak je auto dlhšie a užšie, vyzerá omnoho menšie. Prečo? Jednoducho preto, že prísne ostré hrany nahradili línie, ktoré sú trochu jemnejšie a o niečo elegantnejšie. Vychádzajú z toho, s čím prichádza aj menšie Audi A5. Aha! Tu nové označovanie funguje a podľa pôvodného malo byť Audi A6 Sedan označené Audi A7, ale zákazníci automobilku s týmto poslali do teplých krajín, takto sa to nerobí. Takže Audi A6 ostáva vlastne tým, čo bolo vždy a zjavne je to vôľa ľudu.

Pozrime sa ale na to kombi ešte raz. Kombi A6 Avant vyzerá elegantne, ale A6 Sedan prináša línie, ktoré sú ešte o krôčik ďalej. Veď trojpriestorová karoséria vždy priniesla niečo naviac. Nebolo to len o elegancii, ale aj o pevnosti, keďže medzi zadnými tlmičmi je vlastne celkom rozumná rozpera. Rozpera vo forme zabudovaného priečneho nosníka.

Hi-tech interiér

To, čo nie je úplne hi-tech je kufor. Má objem 492 litrov a oproti kombi to znamená 11 litrov do mínusu. Lenže minulá generácia sa dokázala pýšiť aj inými litrami. Veď oproti predchodcovi ubudlo až 38 litrov. Ak by ste to chceli niečím vynahradiť, tak vám môže pomôcť sklápanie zadných sedadiel v pomere 40/20/40, ktoré zabezpečuje celkom peknú variabilitou a možnosti pri preprave. Veď keď založíte tú strednú časť, tak môžete viezť v tuneli aj lyže.

Priestor na zadných sedadlách je výrazne pod taktovkou rozumného rázvoru osí kolies, ktorý sa dostáva na hodnotu až 2 927 mm. Znova to môžeme porovnať s predchodcom, ktorý mal 2 924 mm. Toto auto je postavené na Premium Platform Combustion, ktorá dáva svoje podklady aj pre menšie Audi A5.

No a toto tvrdenie hovorí jasne o stavbe interiéru. Predná časť je stavaná veľmi podobne a pôsobí ako jednoliaty celok. Lenže pozor! Tu môže prísť k problému, lebo nie každé prevedenie bude mať všetky tri displeje. Väčšina áut bude mať displeje len dva, ten pred vodičom a ten v strede. Obidva sú dostatočne veľké, ale ten tretí dotvára celkový vzhľad auta. Bez neho je v priestore len prázdna plocha. Nie, toto naozaj nevyzerá dobre a ten, kto začal s displejom pred spolujazdcom by sa mal ísť hanbiť. Áno, pozerám sa na Ferrari. Ale to dokáže spraviť verziu bez displeja a verziu s displejom tak, aby boli obidve prevedenia pekné a lahodili oku. Audi tento panel až taký oku lahodiaci nebude.

Oklieštená začiatočná ponuka motorov

Čo by ste čakali od Premium Platform Combustion pod prednou kapotou? Môžete čakať dvojlitrové benzínové srdiečko, ktoré bude mať výkon 150 kW/204 k a krútiaci moment sa vyšvihne na celkom schopnú hranicu 340 Newton metrov. Tento motor bude poháňať ale výlučne predné kolesá, ktoré využijú štandardnú automatickú prevodovku s dvomi spojkami.

Stupienkom vyššie pre Audi A6 bude motor V6 znova v prednej časti, ale už štandardne poháňajúci všetky štyri kolesá cez systém Quattro. Bude mať výkon 270 kW/367 k a krútiaci moment sa dopracuje ku hodnote 550 Newton metrov. Práve toto bude, do príchodu Audi S6, najvýkonnejšou možnosťou v ponuke. Dokáže totiž vyšprintovať na métu 100 km/h za 4,7 sekundy a maximum má byť obmedzené na 250 km/h. V príplatkovej ponuke tejto vrcholnej verzie, aspoň zatiaľ, bude aj špeciálny zadný diferenciál, ktorý dokáže lepšie rozdeliť krútiaci moment medzi jednotlivé strany. A o rozdelenie krútiaceho momentu medzi nápravy sa bude starať práve pohon všetkých 4 kolies, ktorý dokáže poslať až 70 % výkonu na zadné kolesá.

Do ponuky sa dostane aj naftový agregát. Kým prídu väčšie, bude spočiatku dostupný len dvojliter so 4 valcami. Bude mať 48 V mild hybridnú sústavu, ktorá ponúkne možnosť znížiť spotrebu. Výkon dvojlitrového TDI sa dostane na 150 kW/204 k a krútiaci moment bude slušných 400 Newton metrov. Kým prevodovka bude v hre iba automatická, pohon bude na výber. Buď budete mať A6 Sedan TDI s pohonom prednej nápravy, alebo s pohonom všetkých 4 kolies. Nechcem nič hovoriť, ale rozhodne siahnite po štvorkolke, ktorá dokáže poslať krútiaci moment aj na zadné kolesá a spraví auto stabilnejším a vyváženejším.

Výborne prvky výbavy a kontroverzná cena

Audi A6 Sedan ponúkne vlastne rovnaké prvky ako Audi A6 Avant. Tešiť sa teda môžeme na maticové LED svetlá s vysokým rozlíšením, ale aj na natáčanie zadnej nápravy, či na kompletnú bezpečnostnú výbavu všetkých možných asistentov, ktorí sú vlastne aktuálne dostupní. Všímajte si ako pomaly prechádza do histórie hovorenie o tom, že má auto autonómne formy jazdy?

Nevadí, Audi A6 Sedan bude stáť na diskoch s priemerom 21 až 23 palcov, ale máme tu ešte jednu zaujímavosť. V ponuke bude aj aparatúra s 20 reproduktormi a na nemeckom trhu sa už objavila aj prvotná cena. Auto bude stáť 55 000 €. Je to veľa? Je to málo? Je to asi akurát s ohľadom na všetky atribúty auta. Lenže Audi A6 svojho času stálo kľudne 35 000 €. Čiže ak chcete Audi A6 Sedan, môžete sa popozerať aj po jazdených autách.

Naša ponuka Audi A6 obsahuje nielen sedany, ale aj kombi. K tomu vám kolegovia dokážu nachystať financovanie, ale aj poistenie.

Samuel Turanský

Maklér

Som automobilový nadšenec a autor článkov na Autorro.sk 🚗💨 Milujem autá a rád sa delím o svoje skúsenosti, novinky a tipy zo sveta motorizmu. Píšem recenzie, praktické rady pre vodičov a zaujímavosti, ktoré by nemali uniknúť žiadnemu fanúšikovi štvorkolesových strojov. Či už ide o superšporty, veterány alebo autá na každý deň, vždy sa snažím priniesť hodnotné a pútavé články.