Audi skončilo s divným označovaním skôr než začalo, toto je reálne Audi A6 a nie elektrické

Samuel Turanský

08.03.2025

Čo vlastne Audi spravilo? Nehovorím teraz o extrémne zavádzajúcom označovaní motorov intervalmi výkonu, ale o tom, že bol plán označovať párnymi číslami elektrické autá a nepárnymi tie spaľovacie. Lenže to nevyšlo a automobilka Audi sa kvôli protestom a facepalmom vracia ku štandardnému označovaniu. Audi A6 bude stále Audi A6, čiže manažérska modla ostáva na svojom mieste vo svojej vlastnej hierarchii a prichádza v novej generácii. Bude mať ako spaľovacie mild hybridy, tak neskôr plug-in hybridy a nezabúda sa ani na naftové agregáty. V ponuke bude tiež sedan a kombi. Ale sedan príde neskôr.

Ak sa zdá, že automobilka Audi trochu zjednodušuje označovanie, tak to tak vôbec nemusí byť. Je to z dôvodu, že Audi A6 bude nielen elektrické, ale aj spaľovacie a už sa to nebude dať tak ľahko odlíšiť. Budete musieť hľadať nápis e-tron, alebo vám bude musieť byť jasné, ktoré vozidlo ako vyzerá. Bez ohľadu na tento fakt prichádza Audi A6 v prvom rade s karosériou kombi Avant, ktorá je už dlhodobo úspešnejšia a žiadanejšia pre tento druh vozidiel. Prečo? Je o niečo praktickejšia ako štandardný sedan, ale ani na ten Audi nezanevrie.

Elegantné línie

Audi sa vrhá do segmentu, ktorý má už dlhodobo obsadený. Veď prvé Audi A6 začínalo ako modernizácia Audi 100. No a teraz je na trhu vozidlo označené kódovým označením C9, ktoré nahrádza vozidlo označené kódovým označením C8, celkom logicky. Hneď na začiatok si treba pozrieť, ako toto auto vyzerá. Štýl, ktorý predvádza Audi A5 je priam nezameniteľný a neprehliadnuteľný. Ale pri Audi A6 všetko vyzerá elegantnejšie. Predná časť si už dlhodobo necháva obrovskú masku chladiča, na ktorej je menej výrazné logo. Vpredu budú maticové svetlá s rozlíšením HD, ale ešte dôležitejšie je, že Audi ponechalo ostré hrany v minulosti.

Nové Audi A6 Avant už nevyzerá ako narysované podľa pravítka. Vyzerá elegantnejšie a decentnejšie najmä vďaka rozšíreným blatníkom, ktoré plynulo nadväzujú na bočnú líniu. Kľučky budú elektronické, aspoň to tak vyzerá a vzadu sú svetlá tiež zaoblené. Audi A6 Avant vyzerá dynamicky a veľmi odhodlane súťažiť so svojimi hlavnými nepriateľmi na trhu. Ale jedna pikoška je nad všetky ostatné, ktoré sa dajú hľadať. Nie je to ani animácia zadných svetiel, ani prepojovací svetelný pás, dokonca ani spojler nad zadným oknom.

Audi sa vracia ku koncovkám výfuku! Nie je to dizajnérska hra, je to fakt, ktorý si vyžiadali sami zákazníci. Veď mať falošné koncovky bolo predsa trochu trápne. Nie pre majiteľa auta, ale pre jeho výrobcu. Audi si týmto krokom zobralo k srdcu kritiku a prijalo ju so cťou.

Veľa miesta vo veľkom interiéri

Audi postavilo auto, ktoré bude mať dĺžku presne 4 999 mm a šírku 1 875 mm. Z celkovej dĺžky bude na rázvor pripadať až 2 923 mm, čo bude určite hovoriť o dostatočnom vnútornom priestore na prepravu pasažierov nielen v prednej časti, ale aj v tej zadnej. Inak povedané, na kolená bude miesta dosť a rovnako bude dosť miesta aj nad hlavami.

Zaujímavý môže byť aj pohľad do batožinového priestoru. V základnom prevedení s pohonom prednej nápravy bude mať objem 503 litrov, ktorý sa dá zväčšiť na trojnásobok. Ale ak máte pohon mild hybridom pre naftový dvojliter, tak sa objem dokáže zmenšiť na 466 litrov. Nie je to trochu málo velebnosti? Veď už len Superb má o polovicu väčší kufor a to isté aj Passat. Raz darmo, Audi A6 Avant mieri na úplne iných zákazníkov. Lenže podľa tohto to vyzerá, že mieri aj na iných zákazníkov ako najväčší konkurenti.

Nemecká automobilka pripravila prednú časť interiéru takú, ako by ste čakali. Ak hľadáte paralely medzi týmto prevedením a prevedením Audi A5, tak máte pravdu. Všetko je znova pekne plynule tvarované, ale zaujímavosťou budú tri displeje vpredu. Okrem displeja pred vodičom a stredového na ovládanie informačno-zábavného systému je v talóne automobilky aj displej pred spolujazdcom. Audi A6 tak prichádza do podobných častí sveta, v akých sa prezentuje aj Mercedes triedy E s obrazovkou Superscreen.

Motory sú zatiaľ len počiatočné

Automobilka Audi pre model A6 Avant pripravila zatiaľ 3 motory, z ktorých dva bude možné kombinovať aj s pohonom všetkých štyroch kolies.

2.0 TFSI

Benzínové 2.0 TFSI, úplne najzákladnejšie, so štvorvalcovým motorom bude mať výkon 150 kW/204 k a krútiaci moment 340 Newton metrov. Cez sedemstupňovú automatickú prevodovku bude poháňať výlučne predné kolesá. To by mohlo znamenať, že na stovku sa dostane za 8,3 sekundy a maximálna rýchlosť bude 240 km/h. Toto vôbec neznie zle a pri spotrebe 7,1 až 8 litrov bude jazda aj dostatočne ekonomická. Táto základná verzia bude mať hmotnosť 1 790 kg.

2.0 TDI MHEV aj s monžosťou Quattro

Druhou možnosťou pohonných jednotiek bude naftový agregát 2,0 TDI s navlas rovnakým výkonom. Bude mať znova 150 kW/204 k a krútiaci moment poskočí na 400 Newton metrov. Na rozdiel od základného benzínového motora bude toto mild hybrid. Bude využívať batériu s kapacitou 1,7 kWh a rekuperáciou môže dosiahnuť výkon až 25 kW. Elektrický motor dosiahne výkon 18 kW/24 koní a maximálny krútiaci moment prezentuje 230 Newton metrov.

Toto by sa malo podpísať aj pod zrýchlenie, ktoré je na stovku za 7 sekúnd a maximum je len o 2 km/h nižšie ako v prípade benzínového protipólu. Toto sú ale informácie pre prevedenie s pohonom všetkých štyroch kolies. Predokolka bude zvládať stovku za 7,9 sekundy a dostane sa až na 241 km/h. Aby to bolo všetko jasné, s predokolkou bude spotreba 5 až 5,7 litra nafty na 100 km a štvorkolka si vystačí s priemerom 5,1 až 5,8 litra.

3.0 TFSI Mild Hybrid

Takým istým mild hybridom bude aj trojlitrový šesťvalec s usporiadaním valcov do V. Trojliter bude mať tiež rovnaký výkon elektrického motora, rovnakú batériu a rovnaké nabíjanie. Práve toto je dôvod prečo je batožinový priestor menší, nie je to pohon všetkých kolies. Komponenty mild hybridu sú umiestnené vzadu pod podlahou batožinového priestoru, čím ho zmenšujú na spomenutých 466 litrov.

Automobilka potvrdila že výkon tohto auta bude 270 kW/367 k a krútiaci moment sa dostane na 550 Newton metrov. Maximum krútiaceho momentu bude dostupné od 1 700 do 4 000 otáčok za minútu. Toto určite znamená, aj pre dvojtonové auto, relatívne dobré jazdné vlastnosti. Veď na stovku sa dostane Audi A6 za 4,7 sekundy a maximum je obmedzené na 250 km/h.

Kombinovaná spotreba pre toto prevedenie má byť 6,9 až 7,8 litra, čo z neho robí úspornejšie vozidlo ako základný benzínový dvojliter.

Konkurencia už želiezka z ohňa ťahá

Audi A6 sa vracia na scénu, ktorú vlastne neopustilo. Opustilo ju takmer. No a konkurenti si už mydlili ruky ako si rozoberú trh po tomto odpadlíkovi. Lenže Audi sa podujalo vrátiť a s modelom A6 Avant predstavuje zaujímavú konkurenciu pre Mercedes triedy E s prevedením kombi a aj BMW radu 5 Touring. Obidve tieto autá majú tiež možnosti karosérie sedan, ktorá pre Audi A6 pribudne v najbližších mesiacoch. Ostatní konkurenti už akosi relevantní nie sú. Veď z nich ostáva už maximálne Volvo S90, ale to už má oklieštenú ponuku motorov a už na našom trhu absentuje.

Základné Audi A6 Avant s dvojlitrom TFSI bude stáť 60 770 €, za 3.0 TFSI dáte minimálne 84 610 €. Naftový dvojliter vás vyjde minimálne 66 900 € a so štvorkolkou to bude 70 280 €.

Ak sa vám Audi A6 páči, tak určite niektorú z verzií nájdete aj u nás v ponuke. Naši odborníci, ktorí vám pomôžu s výberom vám dokážu sprostredkovať aj financovanie, či poistenie a dokonca aj záruku a mnohé ďalšie služby. Neváhajte ich kontaktovať!

Samuel Turanský

Maklér

Som automobilový nadšenec a autor článkov na Autorro.sk 🚗💨 Milujem autá a rád sa delím o svoje skúsenosti, novinky a tipy zo sveta motorizmu. Píšem recenzie, praktické rady pre vodičov a zaujímavosti, ktoré by nemali uniknúť žiadnemu fanúšikovi štvorkolesových strojov. Či už ide o superšporty, veterány alebo autá na každý deň, vždy sa snažím priniesť hodnotné a pútavé články.