Mitsubishi Grandis pre rok 2026 je návrat mena v aliančnom šate

Samuel Turanský

08.07.2025

Po dlhých štrnástich rokoch sa Mitsubishi vracia k menu Grandis. Tentoraz však nejde o tradičný rodinný van, ako to bolo kedysi, ale o moderný kompaktný crossover s plne elektrifikovanými pohonmi, vyvinutý v spolupráci s Renaultom. 

Nový Grandis je v podstate prezlečený Renault Symbioz, čo nie je nijakým tajomstvom. Vychádzajú z identickej technickej platformy, zdieľajú pohonné jednotky aj rozmery. Napriek tomu Mitsubishi verí, že svojou značkou, dizajnovým rukopisom a špecifickým postojom dokáže zaujať iné publikum ako sesterský Renault. Grandis sa stáva už tretím rebadge modelom Mitsubishi v posledných rokoch. Prichádza po ASX a Colte. Tie sú vlastne Captur a Clio.

Pôvodné dva modely značka uviedla vďaka svojmu členstvu v aliancii Renault–Nissan–Mitsubishi. Kým v minulosti šlo skôr o vozidlá pre globálne trhy, Grandis vznikol výlučne s ohľadom na Európu. A práve preto sa stal jedným z najdôležitejších produktov v obnovenom európskom portfóliu značky. No a teraz sa na to pozrime presnejšie. Mitsubishi len nedávno chcelo z Európy vycúvať. A potom oznámilo, že nebude na trh uvádzať žiadne nové autá. Ale situácia sa zmenila a prerobené Renaulty dávajú možnosť aj L200.

Názov Grandis si Mitsubishi nevybralo náhodou. Má evokovať priestor, pohodlie a zameranie na rodinu. Rovnako ako predchodca, ktorý sa predával v rokoch 2003 až 2011, má aj novinka ambíciu osloviť zákazníkov hľadajúcich všestranné auto s praktickým usporiadaním kabíny. Tentoraz však v podobe SUV, ktoré korešponduje s dnešnými trendmi. V Taliansku slovo „grandis“ znamená „veľkolepý“, čo má odrážať charakter vozidla a možno aj strategické ambície značky.

Základy aliancie, rovnaké ako Symbioz, ale s vlastnou tvárou

Nový Mitsubishi Grandis stojí na aliančnej platforme CMF-B, ktorú zdieľa s Renaultom Symbioz, Captur, Clio, ale aj s modelmi ASX a Colt. To znamená, že ide o osvedčený technický základ pre mestské a kompaktné vozidlá, schopný niesť rôzne typy elektrifikovaných pohonov. Grandis má dĺžku 4 413 mm, šírku 1 797 mm a výšku 1 570 mm, pričom rázvor 2 638 mm zabezpečuje solídny vnútorný priestor. V interiéri nájdeme posuvnú zadnú lavicu s rozsahom 16 cm, čo umožňuje meniť konfiguráciu priestoru medzi sedadlami a batožinou. Samotný kufor pojme 434 litrov v štandardnej polohe, pričom po sklopení zadných sedadiel narastie až na 1 455 litrov. A po posunutí sedadiel vpred sa dostáva na viac ako 600 litrov.

Aj keď Mitsubishi tvrdí, že ide o samostatne dizajnovaný model, pravdou je, že rozdiely medzi Grandisom a Symbiozom sú viac-menej kozmetické. Zásadná zmena sa odohrala na prednej časti, ktorá dostala typickú masku Mitsubishi s názvom Dynamic Shield. Tú značka aplikuje naprieč svojím portfóliom. Na zadnej časti zas nájdeme motív Sculptural Hexagon, ktorý má navodiť dojem stability. Inak je silueta, línie karosérie aj proporcie takmer identické ako pri Renaulte. Aj interiér, vrátane centrálneho vertikálne orientovaného 10,4-palcového dotykového displeja a systému Android s podporou Google služieb, zostáva bezo zmeny. Na jednej strane to môže pôsobiť ako lenivý prístup, no na strane druhej ide o efektívne riešenie pre značku, ktorá nemá vlastné európske vývojové centrum.

Produkcia Grandisu prebieha vo francúzskom závode Renault Group vo Valladolide v Španielsku. V tom istom, kde vznikajú aj sesterské modely Symbioz a Captur a tým pádom aj ASX. Mitsubishi si vďaka tejto výrobe zabezpečilo rýchle uvedenie modelu na trh, minimalizovalo náklady a zároveň získalo prístup k moderným technológiám, ktoré by inak nemalo ako financovať. Podľa zástupcov značky je Grandis dôkazom, že aliancia funguje a dokáže prinášať synergie aj v prospech zákazníkov. No a eliminujú sa aj čakacie doby na transport a ani Ever Given s nimi nič nespraví, ani keby sa otočila dvakrát.

Elektrifikované pohony zahŕňajú MHEV aj full hybrid

Pohon nového Grandisu je výhradne elektrifikovaný. Na výber budú dve jednotky, obe známe zo sesterského modelu Symbioz. Základ tvorí mild-hybridný motor 1,3 TCe s výkonom 103 kW/140 k, kombinovaný buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo 7-stupňovým dvojspojkovým automatom. Ide o klasický preplňovaný štvorvalec, ktorý je podporený 12V štartér-generátorom, určený skôr pre pokojnejšiu jazdu a mestské využitie.

Zaujímavejšou voľbou je však full-hybridná verzia E-Tech. Tá využíva najnovší atmosférický benzínový motor s objemom 1,8 litra, dva elektromotory, jeden hlavný a druhý vo forme štartér-generátora a multimódovú automatickú prevodovku bez klasickej spojky. Systémový výkon dosahuje 115 kW/157 k, pričom batéria má kapacitu 1,4 kWh. Tento pohon umožňuje jazdu čisto na elektrinu na krátke vzdialenosti, predovšetkým pri nízkych rýchlostiach a v mestskom prostredí. Mitsubishi sľubuje spotrebu v meste pod 5 litrov na 100 km a plynulý chod bez rušivého radenia.

Pohon všetkých kolies zatiaľ nie je k dispozícii a s ohľadom na platformu ani nie je pravdepodobné, že by sa neskôr objavil. Grandis tak ostáva čisto predokolkou, čo korešponduje s jeho mestským a rodinným zameraním. Vo výbave nechýba adaptívny tempomat, núdzové brzdenie, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a ďalšie systémy z balíka ADAS.

Cieľová skupina, uvedenie a pozícia v segmente

Mitsubishi Grandis mieri predovšetkým na rodiny, ktoré hľadajú priestranné, ale kompaktné vozidlo so zvýšeným posedom, nízkou spotrebou a technologickou výbavou. Aj keď ide o dvojča Renaultu Symbioz, značka verí, že Grandis osloví zákazníkov, ktorí majú bližší vzťah k japonskej značke a ocenili by o niečo konzervatívnejší dizajn.

Z marketingového hľadiska ide o logický krok. Mitsubishi nemuselo investovať do vývoja samostatného modelu, ale získalo nový produkt, ktorý rozširuje jeho portfólio a vracia značku do konverzácie v segmente, kde už dlhšie absentovala. Na rozdiel od ASX a Colta, ktoré majú svoje alternatívy už roky etablované, Grandis vstupuje do triedy, kde Renault len nedávno spustil predaj Symbiozu.

Svetová premiéra Mitsubishi Grandis sa odohrala 2. júla 2025 a do predaja sa vozidlo dostane v priebehu posledného kvartálu roka. Na Slovensku a v Česku sa očakáva spustenie predaja v prvom štvrťroku 2026. Výrobca poskytne 8-ročnú celoeurópsku záruku. Ceny zatiaľ neboli oficiálne zverejnené, ale očakáva sa, že základná verzia Grandisu s mild-hybridom bude mierne podliezať hranicu 26 000 eur, zatiaľ čo hybrid E-Tech by sa mohol pohybovať okolo 29 000 eur.

No a ak chcete Mitsubishi, ale skôr z vlastnej produkcie automobilky, tak ich nájdete aj v našej ponuke. Naši kolegovia vám s výberom radi pomôžu a následne budú pripravení pomôcť s financovaním a poistením. Neváhajte nás kontaktovať a určite vám nájdeme auto, prípadne to vaše predáme!

Samuel Turanský

Maklér

Som automobilový nadšenec a autor článkov na Autorro.sk 🚗💨 Milujem autá a rád sa delím o svoje skúsenosti, novinky a tipy zo sveta motorizmu. Píšem recenzie, praktické rady pre vodičov a zaujímavosti, ktoré by nemali uniknúť žiadnemu fanúšikovi štvorkolesových strojov. Či už ide o superšporty, veterány alebo autá na každý deň, vždy sa snažím priniesť hodnotné a pútavé články.