Chcete Mercedes triedy G a kabriolet? A máte 1,2 milióna?

Samuel Turanský

04.01.2024

Niektoré tuningové počiny si zaslúžia špeciálnu pozornosť. Mercedes triedy G je v hľadáčiku takýchto firiem už od nepamäti. A doteraz sú známe napríklad pokusy o vylepšenie vizuálu zo strany Mansory s rôznymi karbónovými šialenstvami a tiež s úplne nevkusnou úpravou detailov. Mansory má za úlohu šokovať. Ak chcete eleganciu, musíte hľadať inde a nebude to ani Brabus.

Menej známa firma Refined Marques predviedla, že aj ona vie spraviť niečo zaujímavé a hodné svetovej pozornosti. Z Géčka spravila kabriolet. Nie je to úplne unikát, lebo minulá generácia ešte stále otvorenú strechu v ponuke mala. Bolo to ale do roku 2013. Ponuku zakončila sériou G500 Final Edition a jej cena je v súčasnosti úplne astronomická. Akýkoľvek kabriolet na základe triedy G je aktuálne nechutne drahý. Veď tieto kusy z poslednej série sa pomaly, ale isto, vyšplhali kľudne aj na dvojnásobok pôvodnej hodnoty.

No a ešte si určite pamätáme sériu G Maybach Landaulet, vozidlo postavené na portálových nápravách a disponujúce otváracou zadnou častou. Toto je tiež šialenstvo. A pekne drahé šialenstvo. Svojho času sa vozidlo predávalo za takmer 1 000 000 €. Takže cena konverzie Géčka od Refined Marques vôbec nie je ustrelená, vzhľadom na celkový počet kusov, ktoré vzniknú.

Nemecká firma Refined Marques vzala ako základ verziu G63 a 18 mesiacov pracovala na jej zušľachtení a prerobení na otvorenú alternatívu. Strecha sa veľmi podobá na tú, ktorou sa pýšil model G500 Final Edition a vlastne Géčko v poslednom otvorenom prevedení. Má rovnaký tvar, ale aj rovnaký výstužujúci prvok za druhým stĺpikom karosérie. Lenže to zďaleka nie je jediná úprava vozidla. Auto dostalo aj dvojicu dverí naviac. Zadné dvere mali byť pôvodne otvárané klasicky, ale počas procesu sa zámer zmenil.

Vo finálnej už maloprodukčnej verzii sa dvere otvárajú smerom dozadu, čo vyvoláva podobnosť s modelmi Rolls-Royce. Vo finále sa otvárajú dozadu a majú na to veľmi dobrý dôvod. Tučnejší a inak objemní ľudia na zadné sedadlá nasadnú omnoho ľahšie pri takejto kinetike zavesenia.

Mercedes G63 Cabriolet bude určite špecifickým zjavom. A bude to investícia do budúcna. Nárasty vidno napríklad aj pri špeciálnej verzii pôvodného Maybachu od firmy Xenatec, vozidla, ktoré z obrovského sedanu prešlo transformáciou na dvojdverové kupé. Ich ceny sú v astronomickej a šialenej výške. Rovnako tak šialená výška charakterizuje ceny aj v ponuke pôvodného Géčka kabrioletu ešte z Final Edition G500. Tu sa viete dostať z pôvodnej ceny 150 000 € v roku 2013 kľudne aj na dvojnásobok. A to už je investícia, ktorá sa oplatí!

Výrazné úpravy karosérie však nejdú ruka v ruke s úpravou motora. Ten ostáva presne rovnaký ako v pôvodnom modeli G63. Aj otvorenú verziu poháňa štvorlitrový motor V8. Má dve turbá a aj vďaka nim dokáže vypumpovať 410 kW/585 k. Prevodovka s deviatimi stupňami je znova pôvodná a rovnako pôvodný je aj pohon všetkých 4 kolies. G63 Cabriolet totiž zvláda aj terénne prejazdy, ale otázka však prichádza, že ktorý z majiteľov vozidla za šialenú sumu by s ním šiel do terénu. Veď na to si stačí kúpiť Fiat Panda 4×4 a ako alternatívu Daciu Duster. Za zlomok sumy bude majiteľovi takéhoto vozidla zjavne jedno, že sa s krpcom niečo stane, hlavne, že investícia ostane nepoškvrnená. G63 Cabriolet od Refined Marques kričí viac, že je určené pred hotely v Monte Carle ako na kopec nad Myjavou.

Úpravca potvrdil, že z pôvodného zámeru jedného kusu teda rozšíri výrobu na 20 a každý kus bude stáť 1,2 milióna €. V cene je rozpočítaný vývoj a náklady na úpravu. Veď samotný Mercedes triedy G stojí v špecifikácii G63 kľudne aj štvrť milióna. Ak by ste tento zázrak chceli, tak vám nestačí 1,2 milióna ako je cenníková cena. Potrebujete viac, lebo všetky sú už rozchytané. Dokonca majiteľ prvého kusu, tohto modrého s odtieňom China s červeným interiérom dostal ponuku na kúpu za dvojnásobok, ak by veľmi chcel. Takto sa zarábajú peniaze! Ak by ste ale chceli iný Mercedes a mali menší rozpočet, tak si kľudne vyberiete aj v našej ponuke!