Ďalšie auto, čo nie je pekné: Alfa Romeo Milano

Samuel Turanský

12.04.2024

Ako zaujať na stále preplnenom trhu automobilov? Buď zaujmete jazdnými vlastnosťami, alebo zaujmete ponukou agregátov, alebo budete šokovať dizajnom. Posledný štýl zvolila automobilka Alfa Romeo pre svoj najnovší model. Šokovať musí. Vyráža na púť preplnenou triedou malých SUV, či crossoverov, ak chcete. Toto je nový model Milano, o približne 30-40 cm kratší ako Tonale.

Prečo vznikol tento model?

Automobiloví výrobcovia vytvárajú nové modely a prenikajú do nových tried z viacerých dôvodov. Pri Alfe Romeo je to potreba zvýšiť obrat a zvýšiť počet predaných vozidiel, aby sa dostala na ziskové pozície. Preto je dôležité ponúknuť aj ľudovejšie vozidlo, ktoré bude viac vidno na cestách. Tonale toto zatiaľ nespĺňa a pri modeli Milano bude výhoda vo forme nižšej ceny.

Existuje ale ešte jeden dôvod, ktorý vychádza z nového zapojenia Fiatu do konzorcia Stellantis. Stellantis má všetky potrebné ingrediencie na rozširovanie výroby a zo svojej drahej platformy chce vyťažiť maximum. Nestačia mu súčasné modely, preto je Alfa Romeo dôležitým kandidátom na rozšírenie modelového radu.

Aké má Milano motory?

Zapojenie do novej skupiny a využitie daných komponentov vyústilo do ponuky pohonov nového malého automobilu s menom Milano. Čo môžete čakať pod kapotu? Ak si spomínate na 1,2ku trojvalec, tak presne ten. V prípade Alfy Romeo bude využívať najnovšiu hybridnú technológiu. Celkový výkon bude 100 kW/136 k, ale elektrický motor bude mať až 21 kW/29 k a bude schovaný v prevodovke. Prevodovka bude 6-stupňová automatická s dvojicou spojok. Alfa Romeo prehlásilo, že v meste až 50 % času trávi Milano v elektrickom režime a na elektrickú energiu dokáže ísť rýchlosťou až 150 km/h. Ku predokolke sa má pripojiť neskôr aj štvorkolka s označením Q4.

Začiatok predaja bude spojený aj s elektrickou verziou. Taktiež čerpá z koncernu a spolieha sa na osvedčené komponenty. Batéria má kapacitu 54 kWh a motor výkon 115 kW/156 k. Primárne bude poháňať predné kolesá a na plné nabitie má prejsť základná verzia až 410 kilometrov. Nabíjanie bude výkonom maximálne 100 kW. Na budúcnosť myslí Alfa Romeo Milano aj vďaka budúcemu rozšíreniu o pohon všetkých štyroch kolies elektrického štýlu s výkonom až 176 kW/240 k. Verzia sa bude volať Elettrica Veloce.

Čo poviete na design?

Design rozdelí ľudí na dva tábory ešte viac ako nedávne udalosti u nás. Automobilka Alfa Romeo modelom Milano naznačuje ďalší vývoj v štýle jej vozidiel. Predná časť je úplne šialená s príliš zložito tvarovanými časťami. Veď už len samotné logo na kapote je fajn, ale pod ním, kde by mala byť Alfa Romeovská maska je niečo iné. Elektrická verzia má miesto masky časť z loga a spaľovacia verzia dostane sito s písaným názvom automobilky. Ostatné časti, ako rozšírené blatníky a prudšie zarezané zadné okno, sú už lepšie.

Zadná časť získala pri navrhovaní svetlá v tvare bumerangu prepojené pásom na veku batožinového priestoru. Podľa zadnej časti tiež poznáte, či máte pred sebou elektrickú verziu. Veď nemá výfuky! Automobilka Alfa Romeo pre model Milano prichystala disky s priemerom 18 palcov do základu. Príplatková výbava posunie rozmer kľudne aj na 20 palcov. 20 palcov na aute, čo má dĺžku 4,17 metra? Nie je to už trochu veľa?

Praktickosť je nadpriemerná

Taliani donedávna propagovali čokoľvek iné, ale nie praktickosť. Veď aj Alfa Romeo 156 mala len priemerné hodnoty objemu batožinového priestoru a priestoru pre zadných pasažierov. Alfa Romeo Milano bude jedným z najpraktickejších elektrických vozidiel v danom veľkostnom rozpätí. Bude mať batožinový priestor s objemom až 400 litrov v základe. Alfa Romeo sa hrdí tým, že Milano je na vrchole triedy medzi električkami.

Určite viete aj sklopiť sedadlá, čím rozšírite batožinový priestor o ďalšie litre. V štandardnom päťmiestnom usporiadaní je vraj aj na zadných sedadlách dobrý priestor. Ale tu sa zastavme a pozrime kriticky. Auto má dĺžku 4,17 m, slušný priestor na triedu je stále relatívne priemerný priestor celkovo.

Najlepšie miesta budú určite vpredu. Čo to znamená? Znamená to, že sedadlá predvedú dynamickejší tvar a vodič bude držať volant s klasickými tlačidlami. Za volantom bude zase displej so zobrazením všetkých potrebných informácií, ale aj možnosťami prepínania podľa jednotlivých režimov. Stredný displej využije znova koncernové zásoby a zoberie si najnovšiu verziu informačno-zábavného systému. Veď čo iné?

Lakťová opierka ponúkne miesto na odkladanie drobností a pred ňou si priestor zaknihujú ovládače prevodovky, jazdných režimov, ale aj štartovacie tlačidlo a prepínač ručnej brzdy. Všetky tieto prepínače sú z portfólia koncernu Stellantis.

Má vôbec šancu?

Alfa Romeo Milano má šancu pomôcť automobilke k lepším číslami. Ale potrebuje to? Veď je stále súčasťou druhej automobilky Fiat, ktorá je súčasťou koncernu Stellantis. Koncern ale tiež chce mať každú jednu automobilku ziskovú. Takže úspech mať musí. Uvidí sa podľa ceny, koľko kusov sa podarí umiestniť.

Alfa Romeo Milano odštartovala svoju krížovú výpravu v segmente praskajúcom vo švíkoch. Keď by som zabudol na všetky neprémiové vozidlá, nedá mi nespomenúť minimálne DS3 s rovnakými parametrami, ale aj Jeep Avenger, ktorý sa tiež už dá považovať za jemne prémiové vozidlo. Pokračujem ďalej? Táto trieda hostí aj Lexus LBX. A donedávna v nej bolo Audi Q2. BMW, ani Mercedes takto malé autá vo výrobnom pláne nemajú, ale Mercedes to rieši okľukou cez Smart a BMW zase cez Mini. Alfa Romeo Milano to určite nebude mať ľahké!

Vy to ale ľahké máte, ak chcete Alfa Romeo, tak sa určite obráťte na niektorého z našich maklérov, v ponuke ich zopár máme! Nielen maklérov, ale aj vozidiel Alfa Romeo.