Nová päťka BMW dá stovku za 3,9 sekundy aj ako kombi Touring

Samuel Turanský

09.02.2024

Najlepší manažérsky sedan nie je Octavia, ani Superb. Dokonca ani Passat. Ak si poriadny manažér, tak musíš mať BMW radu 5. Je jedno, že so základným motorom a so základnou výbavou, ale hovorí to niečo o hierarchii v podniku. BMW radu 5 má novú generáciu so širokými možnosťami pohonov, ale v histórii nenechalo ani kasňu kombi. Už dlhé roky ju Bavorák označuje magickým slovíčkom Touring, hovoriacim o väčšej praktickosti a iných priestorových dimenziách interiéru.

Karoséria kombi otvára modelu nové možnosti známe už z predchádzajúcich generácií. Najnovšia päťka bude etalónom veľkosti v triede a budú sa od nej učiť nielen budúce Mercedesy, ale aj budúce Audi. Viete, že Audi sa už úplne vykašľalo na model A6, ktorému nechá iba elektrický pohon? Ostatné modely sa budú sústreďovať pod kódom A7. Ale naspäť ku päťke.

Priestoru menej ako v Superbe

Nová generácia comebacku bude zaberať toľko miesta ako niektoré dodávkové vozidla. Na dĺžku má 5,06 metra a šírka je takmer 2 metre. Parkovanie rozhodne nebude záležitosťou manévrovania s prstom v nose. Naše malé parkovacie miesta na takto veľké autá stavané nie sú. Ale poďme k dôležitejším častiam rovnice. Rázvor je bezmála 3 metre a to vypovedá o jedinom. Pasažieri na zadných sedadlách nebudú trieť priestorovú biedu. Ale kvôli dlhej kapote a použitiu aj šesťvalcového motora je pre nich asi toľko miesta ako v novom Superbe Combi.

Batožinový priestor je rozhodne ešte menší ako má Superb. Superb sa pýši objemom 690 litrov v kombi, ale väčšie BMW má iba 570 litrov. Vadí to niekomu? Ja som vedel, že nie. Veď už 570 litrov je masívny objem. Do neho sa zbalí manažér s celou rodinou aj na dovolenku, ktorú si následne čiastočne refunduje vo firemných nákladoch. Veď je stále na telefóne, tak prečo nie. Dosť fikcie. Ak je 570 litrov málo, zadné sedadlá sa dajú sklápať a vytvoria až 1 700 litrov jaskyne. Nie je to málo, nie je to extrém. Kto chce viac, nech si kúpi dodávku. Ale nesmiem zabudnúť, že objemy sú rovnaké pre všetky pohony. Benzín, nafta, plug-in hybrid, elektrika, všetky majú rovnaké priestorové parametre.

Motory sú všetky možné, vrátane elektra

Áno, elektrika, áno, budúcnosť. Ale najpredávanejší bude model 520d. BMW 520d Touring bude základným a najdôležitejším kameňom, na ktorom bude stavať BMW svoje predaje. Dvojliter využíva mild hybrid, ale zároveň sa nevykašlal ani na roztáčanie výlučne zadnej nápravy cez osemstupňovú automatickú prevodovkou. Základ bude mať výkon 145 kW/197 k a ak chcete, tak skočte rovno do štvorkolky. Naftovú ofenzívu doplní 540d xDrive Touring s radovým trojlitrovým šesťvalcom. Na výber ale budú aj plug in hybridy.

Plug in hybrid 530e s pohonom zadnej nápravy kombinuje dvojliter na benzín s elektrickým motorom a dosahujú výkon 220 kW/299 k. Lenže BMW prihodilo do receptu obrovskú batériu, na plné nabitie 530e Touring prejde skoro 100 km. Štvorkolka zvládne o 10 km menej.

Postupne sa očakáva príchod aj plug in hybridu 550e xDrive Touring so šesťvalcom a výkonom 360 kW/489 k, ale to je hudba budúcnosti. Teraz sa skôr treba zamerať na aktuálne prevedenia. BMW i5 eDrive40 Touring bude základným elektrickým kombíkom v ponuke. Je v znamení výkonu 220 kW/299 k a hlavne v znamení dojazdu až 560 km.

Čo ak chcete viac? Stačí skočiť do i5 M60 xDrive Touring s masívnym výkonom 442 kW (600 k) a krútiacim momentom 820 Nm dostupným okamžite po stlačení akcelerátora. Toto je najvýkonnejšie BMW radu 5 kombi najnovšej generácie a zvládne stovku za 3,9 sekundy. Maximum je obmedzené na 230 km/h, lebo potom sú už elektrické motory zadýchané.

Koľko bude stáť?

Ceny ešte nie sú stanovené, ale je nad slnko jasné, že budú o tisícku, možno dve, vyššie ako prezentuje sedan. Za praktickejšiu karosériu pri celkovej sume to už nevyzerá ako výrazný rozdiel, najmä ak priplatíte niekoľko tisíc za farbu a čalúnenie.

A ak chcete BMW a nechcete čakať na novú päťku, lebo vám nesadla, tak neváhajte kontaktovať našich maklérov po preštudovaní našej ponuky BMW radu 5!