Nové BMW 2 Gran Coupe niekomu pripomína Kiu, je ale menej provoplánové

Samuel Turanský

25.10.2024

ký je najmenší sedan automobilky BMW? Ak ste práve odpovedali, že BMW radu 3, tak máte pravdu, ale aj nemáte pravdu. Máte pravdu z pohľadu toho, že to je posledný tradičný malý sedan BMW, ktorý má pohon zadných kolies. Ale to nie je všetko, čo má automobilka v ponuke. Veď má stále aj vozidla s pohonom prednej nápravy, ktoré využívajú podobnú platformu ako najnovšie modely Mini. No a na takej vzniká BMW 2 Gran Coupe, predsa!

Obnovené BMW radu 2 Gran Coupe sa určite dostane aj na náš trh a už teraz sú známe ceny, ale k tým sa dostanem neskôr. Dôležité je, že BMW bude stále predstavovať alternatívu vo vozidlách tejto veľkosti a bude sa hrdo stavať proti Mercedesu CLA. Čo nové prinesie vylepšená dvojka Gran Coupe?

Nový ňufák a zadok

To, čo sa najčastejšie mení pri modernizácii sa stalo aj tu. BMW úplne zmenilo prednú časť a spravilo v nej výrazný rez. Svetlá sú jemnejšie, ľadvinky sú spojené, až to nabáda na tie paralely s modelmi Kia. Najskôr by sa to tak mohlo zdať, ale BMW stále vyzerá ako BMW, veď táto predná časť je stále taká, ako by na modeloch automobilky mala byť.

Okrem nových predných svetiel s HD maticovým usporiadaním bude mať nové BMW radu 2 Gran Coupe aj vylepšený nárazník s agresívnymi ostrými líniami a hranatými prvkami. Je to skok oproti pôvodnej verzii s výrazne oblým prevedením.

Ďalšie zmeny sú samozrejme vo forme nových zliatinových diskov s priemerom 18 až 20 palcov, ale mení sa aj zadná časť a to výrazne. Zadná časť má kompletne nové štylistické prvky a úplne nové zadné svetlá, ktoré sú vlastne ako na BMW radu 3 súčasnej generácie pred modernizáciou vpredu, alebo na novom BMW radu 1 vzadu a na X2. Sú jednoduchšie a majú zárez pri prechode z kufrovej časti na časť blatníka. Kufor sa tiež zmenil, evidenčné číslo je vyššie, ale zároveň zmizol čierny spájajúci pás medzi svetlami. Tomu všetkému sa prispôsobil aj nárazník a prevedenie s najvýkonnejším motorom bude mať 4 okrúhle koncovky výfuku.

Vnútri bez prekvapenia, ako ostatné modely

Batožinový priestor sa rozhodne meniť nebude a rozhodne sa nebude meniť ani priestor vzadu, lebo sa nemení vlastne ani samotný rázvor osí kolies vozidla. Ale najväčšia zmena bude v prednej časti. Dverové výplne sú obohatené o novú lištu a prístrojovka je nová kompletne od základu.

Nová prístrojová doska je presne taká ako naznačujú ostatné nové modely, čiže počínajúc dvojkou Active Tourer, cez X1 až po novú jednotku, prípadne X2. Môžeme sa teda spoliehať na BMW Operating System 9 bez akéhokoľvek fyzického ovládača, na ktorý sme boli v minulosti určite zvyknutí. Koliesko tu už nenájdete. Všetko musíte ovládať dotykom, prípadne hlasom. Celé ovládacie centrum sa zmenilo a miesto neho je len pár tlačidiel.

Táto zmena bude určite favorizovať hlavne použitie vylepšeného infotainmentu a použitie výrazného displejového poľa s 2 segmentami. Jeden segment je tradične v strede a ovláda informačnozábavný systém a druhý segment je pred vodičom. Má na starosti zobrazovanie klasických informácií. Informácií o rýchlosti, otáčkach, spotrebe a vlastne všetkom, čo potrebujete o aute vedieť za jazdy. Vnútri je nový aj volant s inak usporiadanými tlačidlami. A zjavne aj sedadlá prešli rôznymi vylepšeniami.

Motory určuje platforma

Motory pod prednou kapotou BMW radu 2 Gran Coupe budú na začiatok oklieštené na 4 kusy. Sú to tieto:

220 Gran Coupe

Úplným základom v benzínovom spektre, pre tento model, bude trojvalec s objemom 1,5 litra, ktorý prinesie vozidlu výkon 115 kW/156 k a krútiaci moment 240 Newton metrov. Lenže to nie je všetko. Bude mu sekundovať elektromotor vo forme mild hybridu umiestnený v automatickej osemstupňovej prevodovky. Ten zvýši hodnoty na 125 kW/170 k a krútiaci moment sa dostane na 280 Newton metrov. Na stovke bude 220 Gran Coupe za 7,9 sekundy.

M235 xDrive Gran Coupe

Spočiatku bude oklieštená aj ponuka prevedení s pohonom všetkých 4 kolies. Bude vlastne iba v najvýkonnejšom modeli M235, ktorý stratilo “i” z označenia, podobne ako všetky ostatné benzínové agregáty v nových modeloch BMW. Tento motor bude už dvojliter s prepĺňaním a štyrmi valcami. Bude mať výkon 221 kW/300 k a krútiaci moment 400 Newton metrov. To by malo znamenať, že kilečko si dá za 4,9 sekundy.

218d Gran Coupe 

Čo by to bolo za BMW predávané v Európe, keby nemá na výber z viacerých pohonných jednotiek. Bude mať aj naftový agregát. Základný s objemom 2 litre a 4 valcami bude mať výkon 110 kW/150 k a krútiaci moment 360 Newton metrov. To by malo stačiť zase na obligátnu stovku za 8,4 sekundy. V prípade dízlu bude ale dôležitá iná veličina a to konkrétne spotreba. V kombinovanom cykle podľa WLTP má mať hodnoty od 4,6 do 5,0 litrov.

220d Gran Coupe

Výkonnejšia verzia naftového agregátu bude vlastne ten istý naftový agregát, akurát obohatený o mild hybridní doplnok znova umiestnený v automatickej osemstupňovej prevodovke. Takto sa podarí z pôvodného výkonu 110 kW/150 k a krútiaceho momentu 360 Newton metrov dostať až na hodnoty 120 kW/163 k a 400 Newton metrov. Zrýchlenie sa skráti o 0,4 sekundy, spotreba má byť medzi 4,2 a 4,6 litrami nafty v cykle testovania WLTP.

Čo na to trh a cena?

Ak by sme hľadali podobné vozidlá, tak ich nájdeme. Veď Audi má A3 Sedan a Mercedes má nielen Áčko Sedan, alebo aspoň malo, ale rozhodne má model CLA, ktorý je priamo postavený proti tomuto autu. Dokonca M235 a CLA35 AMG majú aj veľmi podobný výkon.

Základná cena BMW 220 Gran Coupe bude 37 910 €. Ak by ste chceli základný naftový motor, tak ten môžete mať za 38 910 €. Prevedenie 220d GRan Coupe bude stáť od 41 410 € a ak by ste chceli tú najlepšiu verziu, tak M235 xDrive Gran Coupe s pohonom štyroch kolies ako jediným modelom zatiaľ bude za 55 910 € bez dostatočnej doplnkovej výbavy. Výbava naviac môže, ako sme všetci zvyknutí, vystreliť cenu ešte o poznanie vyššie. Ale stále sa mi zdá, že na výšiny, do ktorých sa dokáže dostať najzásadnejší konkurent pre toto auto sa dostať nemôže. Veď so všetkou výbavou musí byť tak za 75 000 eur, kdežto CLA môže s prehľadom atakovať stotisícovú hranicu. 

A ak sa vám toto auto páči skôr pred modernizáciou, tak si pozrite našu ponuku 2 Gran Coupe, alebo skontrolujte aké máme v ponuke CLA.

Samuel Turanský

Maklér

Som automobilový nadšenec a autor článkov na Autorro.sk 🚗💨 Milujem autá a rád sa delím o svoje skúsenosti, novinky a tipy zo sveta motorizmu. Píšem recenzie, praktické rady pre vodičov a zaujímavosti, ktoré by nemali uniknúť žiadnemu fanúšikovi štvorkolesových strojov. Či už ide o superšporty, veterány alebo autá na každý deň, vždy sa snažím priniesť hodnotné a pútavé články.