Porsche Taycan Turbo GT Weissach určite nebude praktické

Samuel Turanský

25.03.2024

Kvôli čomu si ľudia kupujú v Porsche Taycan? Sú donútení elektrickými tlakmi a zároveň chcú niečo, čo má výborné jazdné vlastnosti, aj napriek hendikepu vo forme ťažkej batérie. Ak chcete aj vy rýchly Taycan, tak Turbo S už je málo. Porsche pripravilo bombu, ktorá roztrhala všetkých konkurentov pri stanovovaní rekordu pre elektrické sedany na okruhu Nürburgring!

Nové Porsche Taycan Turbo GT veľmi klame názvom. Nemá totiž žiadne turbo. Ale má výkon vskutku enormný! Už základné nastavenie, bez akýchkoľvek špeciálnych režimov, dáva výkon 575 kW/780 k a krútiaci moment 1340 Nm. Stlačte ale sekvenciu tlačidiel na spustenie Attack Mode, ktoré automobilka odporúča používať iba na okruhu, a máte 645 kW/865 k a 1380 Nm. Ďalším nadstavbovým prvkom je Launch režim, Race Start. Ak chcete vystreliť na stovku za najkratší čas, tak na 2 sekundy je výkon až 695 kW/945 k a stovka je na tacho za 2,3 sekundy. Príplatková výbava Weissach Package skráti čas ešte o ďalšiu desatinu sekundy. Rozdiel je aj pri akcelerácii na dve stovky. 6,6 sekundy vs. 6,4 sekundy. A Porsche diferencuje aj maximálne rýchlosti. Štandardný Taycan Turbo GT zvláda maximum 290 kilometrov za hodinu a druhý štýl prevedenia, s odľahčujúcim balíkom, dáva až 305 kilometrov za hodinu. Rozdiel je 15 kilometrov za hodinu, ale kto vlastne chce chodiť s elektromobilom až takto rýchlo? Veď sa musí vybiť do pár minút.

Porsche upravilo Taycan Turbo GT použitím iného predného nárazníka s výrazným spodným krídlom a aktívneho zadného krídla. V štandardnej výbave sa objaví aj aktívne podvozkové zoskupenie a 21-palcové kované disky, čo schovávajú keramickú brzdovú sústavu. Nie veľmi, ale schovávajú ju.

Weissach Package

Porsche na odľahčenie použilo karbón a príplatkový balík Weissach Package dodá difúzor aj do prednej časti a zároveň odpáli preč zadné sedadlá. Miesto nich získate dodatočný odkladací priestor s karbónovou policou. Otázka prichádza, či má všetko toto zmysel. Pre niekoho určite áno!

Veď aj interiér je celý zmenený. Porsche použilo svoj vlastný povrch Race Tex takmer na všetko a čo nemá prevedenie vo alternatívnej alcantare, teda Porsche alcantare, je z karbónu. Porsche dokonca pri odľahčovaní zašlo tak ďaleko, že z ponuky úplne vyradilo dovieranie dverí, vyhodilo elektrický motorček otvárania krytu nabíjacieho konektora, ale zbavilo sa aj hodín na prístrojovej doske!

Všetky úpravy sú v mene zvýšenia výkonu a zníženia hmotnosti. Veď aj vďaka nim sa podarilo predsériovému kusu prejsť Zeleným peklom za 7 minút a 7,55 sekundy. Tým Taycan Turbo GT prekonal nielen Turbo S, ale aj Teslu s S-kovým Plaidom a Lucid Air sa ešte o jazdu na okruhu vôbec nepokúšal.

S elektrickými sedanmi a výkonom to rozhodne bude zaujímavé. Ale, podľa mňa, má aj klasická Panamera stále čo povedať. Nech je Taycan akokoľvek dobrý, Panamera bude mať vždy trochu nižšiu hmotnosť aj napriek väčšej veľkosti. Veď má na dĺžku viac ako 5 metrov.

Posledná otázka ostáva, koľko bude stáť extrémny Taycan Turbo GT peňazí. Jasné je, že bude suma omnoho vyššia ako zaplatíte za Taycan Turbo S. Takže si kľudne pripravte výrazne viac ako 200 000 €.

Ak máte radi Porsche a chcete si vybrať, môžete nájsť aj v našej ponuke jazdených! Naši špecialisti vám s výberom radi pomôžu, neváhajte kontaktovať.