Rodina, kufre, pes, do Volkswagenu ID.7 Tourer natlačíte všetko

Samuel Turanský

21.02.2024

Koľko elektrických vozidiel tento svet zvládne? Asi veľa. Volkswagen vyrukoval s ďalším modelom postaveným na platforme EMP. Po liftbacku ID.7, označovanému niektorými aj slovom sedan, prichádza dlho očakávané kombi. kombi s menom Tourer má byť alternatívou pre ľudí bažiacich po preprave chladničiek, nábytku, psov, detí, športových potrieb a všetkých vecí, čo ľudia prepravujú a chcú prepravovať bez nutnosti kamiónovej dopravy. Chce byť najviac praktickou alternatívou v ponuke, pokiaľ sa človek nepozrie na model ID.Buzz. Čo je teda nové a čo si môže ID.7 Tourer pripísať ako vylepšenia?

Je krajší ako brácho

Vzhľad je veľmi subjektívna záležitosť, ale pozrite sa na hliníkovú lištu z bočnej strany poriadne. Vďaka novému tvaru zadnej časti modelu kombi Tourer vyzerá ID.7 kompaktnejšie a dokonca tak, že práve liftback je až druhý v poradí. kombi je krajšie a so mnou určite bude súhlasiť väčšina.

Ak vonku zmeny badať, vnútri veľmi nie, takmer vôbec. Kým sa dostanem ku kufru, predná časť je navlas rovnaká s liftbackom. Tiež má nové usporiadanie displejov s malým displejom pred vodičom, ale zakomponovaným do výšky výduchov, ale má aj veľký stredový displej s uhlopriečkou 12,9 palca a najnovším infotainmentovým systémom MIB4. Najlepšou správou o interiéri sú šokujúco vynikajúce predné sedadlá. A nemôže vadiť ani vyššie nastupovanie kvôli baterke, lebo stále nie je príliš vysoké. Vyzerá to ako win-win situácia a určite bude komfort sedenia výhrou pre ktoréhokoľvek majiteľa.

Je to obor, nescvrkol sa

Prvý predstavený Volkswagen ID.7 s karosériou sedan, teda liftback, je obrovský. Je tak masívny, že bežné parkovacie miesto okupuje úplne tesne. Nechcete s ním parkovať v úzkych priestoroch, lebo rozmery dosahujú rozmerov vozidiel vyššej strednej triedy. Veď takto dlhý bol skoro aj Volkswagen Phaeton kedysi!

A verzia ID.7 Tourer, masívny kombík, je rovnako rozľahlý ako Texas. Rovnako rozľahlý ako prvá predstavená karosárska alternatíva. Dĺžka kombíku je až 4961 mm, šírka rozhodne nezaostáva. Dostala sa na 1862 mm. Ak si hovoríte, že šírka je vlastne v pohode, lebo je menej ako štandardné parkovacie miesto, postavte si dva kusy ID.7 do týchto miest a pekne na stred. Máte? Teraz skúste vystúpiť. Zväčšovanie sa áut v elektrickom svete môže byť dôsledkom veľkých batérií, ale takýto trend už zaznamenali všetky vozidlá. Takže sa na elektrické zásobníky vyhovárať nikto nemusí.

To je Demänovská jaskyňa, nie kufor

Čo môže byť väčším dôkazom oddanosti k chalupárstvu ako vlastníctvo kombíku? Nič. Možno aj to je dôvod, že Volkswagen nezaháľa a iba chvíľu po predstavení karosérie s elegantnejšími proporciami pripravil praktickú. Praktickosť tkvie v inom rozčlenení vnútorného priestoru a vo väčších objemoch. Lebo viac je viac a tvrdenie platí u chalupárov niekoľkonásobne.

Čo znamenajú snahy o veľký priestor v číslach? Základný objem batožinového priestoru je ohromujúcich 605 litrov. Celých 605 litrov, ktoré môžete zväčšiť sklopením zadných sedadiel so samostatnými operadlami delenými v pomere 60: 40. Čo vznikne ak sedadlá sklopíte? Boli ste už v Demänovskej ľadovej jaskyni, alebo v Dobšinskej jaskyni? Sú obrovské a presne takú charakteristiku kopíruje aj priestor s takmer rovnou podlahou. Objem po sklopení zadných operadiel sa vyštveral na 1714 litrov, ale je tu ešte dôležitejší fakt. Podlahová dĺžka má mať až 1948 mm. Ak zoberiem do úvahy aj 1000 mm medzi blatníkmi, tak ID.7 je ideálne festivalové auto. A najlepšie by bolo, keby je na festivale aj nabíjačka.

Nová baterka posunie ID.7 ešte ďalej

Rozmery veľké, všetko pekné, ale čo z toho, ak to nikam nedôjde. Práve preto ID.7 Tourer odštartuje ponuku hneď s dvomi verziami. Už slabšia Pro predvádza čistú kapacitu batérie 77 kWh a motor s výkonom 210 kW/286 k. Označovanie ako v mobilných telefónoch hovorí, že Pro S je tým lepším a drahším kusom. Pro S využije novú batériu, s ktorou spočiatku vybehol aj predĺžený ID.Buzz. Bude mať kapacitu uskladnenej energie až 91 kWh, ale využiť z toho môžete len 86 kWh. Aj to stačí na dojazd 685 km na plnú nádrž elektriny.

Ak sa neviete rozhodnúť, možno vám príde vhod informácia o nabíjaní.  Slabšia batéria v ID.7 Tourer označenom Pro sa môže nabíjať výkonom 175 kW, ale väčšia batéria v Pro S zvládne až 200 kW. Ak by ste si chceli pospať vo veľkom zadnom priestore, tak z 10 na 80% máte menej ako 30 minút pauzu.

Najnovší elektromobil, ID.7 Tourer, sa začne predávať už v priebehu tohto roka a výroba bude prebiehať vo fabrike Volkswagenu v meste Emden, kde vzniká sedan s karosériou liftback, ale aj ID.4. Koľko to bude stáť, velebnosti? Zatiaľ nie sú stanovené ceny, ale podľa dostupných odhadov môže byť nárast niekde medzi 1000 až 2000 €. Zvýšenie nevadí, lebo aj tak bude práve kombi viac obľúbenou karosériou.

Volkswagen ID.7 Tourer ruší jednu významnú vec s dlhou históriou. Kombi sa, teraz, nevolá Variant, ale Tourer. Nie je to ani Shooting Brake ako mal Arteon, ani klasické kombi Variant, čo je vlastne Passat. Je to nejaký štýl na polceste medzi dvoma už používanými označeniami.