Rolls-Royce má vždy dosť výkonu. Aj keď máte základnú verziu. Ale prečo by ste si kupovali základnú verziu? Veď vždu siahnete po nejakom príplatkovom vylepšení, alebo po špeciálnom interiéri. Alebo môžete teraz skočiť do prevedenia Spectre Black Badge, ktoré odpáli nielen temnejším výzorom, ale aj najvyšším výkonom, ktorý Rolls-Royce kedy mal.
Ale čo je na tomto aute najdôležitejšie? Asi to, že existuje a dáva korunu luxusu a tichu na palube. Veď elektrický systém pohonu nepredvádza žiadne vibrácie, nemá žiadne neželané zvuky a prejavy. Je hlavne ticho a to sa k automobilke hodí najviac. To bol vlastne aj dôvod, prečo po príchode BMW prešiel Rolls-Royce od V8 ku V12. Kvôli kultivovanosti a kvôli lepšiemu prejavu. Vôbec nie kvôli výkonu, lebo podobný výkon sa dá predsa dolovať aj z V8.

Pohonný systém Spectre Black Badge je postavený na princípe pohonu všetkých kolies pomocou dvoch elektromotorov. A pri jazde to znamená stabilitu a vyrovnané jazdné vlastnosti. Veď aj Ghost potichu prešiel ku štvorkolke.
Vylepšené motory predvádzajú dva zaujímavé režimy. V prvom, nazvanom Infinity, podľa znaku Black Badge, ležatej osmičky, môžete mať plný výkon. Vtedy sa mení aj nastavenie akceleračného pedálu a zároveň máte iné zobrazenie na displeji pred vašimi očami. Má viac korešpondovať s výkonom samotným. A aký je teda výkon? Najvýkonnejší sériový Rolls-Royce na svete a v histórii má 485 kW/659 k. Možno sú výkonnejšie sériové modely tie, čo sa montujú do lietadiel, ale z áut je špicou hitparády tento Spectre Black Badge. A to nielen medzi elektrickými vozidlami automobilky, ale celkovo v celom spektre portfólia.
Druhým špeciálnym režimom je Spirited. Režim sa inšpiroval práve aviatikou a leteckými motormi Rolls-Royce Merlin montovanými aj do lietadiel Spitfire. Stlačíte oba pedále naraz a nadoraz a nespravíte si selfie, ale na displeji vám vybehne aktivácia režimu maximálneho krútiaceho momentu. Ten vrcholí šialenou cifrou 1 075 Newton metrov. Čo táto veličina s autom vôbec dokáže? Dokáže ho rozbehnúť na stokilometrovú rýchlosť za 4,3 sekundy. Na auto s hmotnosťou presahujúcou 2,9 tony je výsledok reálne šokujúci.

A teraz sa pozrime na to najzaujímavejšie. Rolls-Royce Spectre Black Badge nie je novinkou. Ako to? Jednoducho! Záujem o prevedenie bol už od začiatku tak extrémny, že automobilka vybrala zopár záujemcov do tajného testovacieho programu a tí dostali auto jednoducho skôr. Mohli teda priniesť spätnú väzby a ponúknuť konštruktérom pohľad zvonka na dianie okolo auta a jeho vylepšení.
Aj zákaznácky program bol určite cenným zdrojom informácií. Veď auto má zmenené aj riadenie, je tuhšie, stabilizátory sú pevnejšie a aj tlmiče prešli zmenami. Vylepšenia podvozku znamenajú síce stále komfortnú jazdu, ale Spectre Black Badge sa nenakláňa ani v priečnom, ani v pozdĺžnom smere. Rozmýšľate kedy sa auto nakláňa v priečnom smere? Videli ste akceleráciu a brzdenie napríklad Mercedesu triedy G? Pri akcelerácii sa dvíha predok a pri brzdení zase padá dole. Aj tomuto má čiastočne nové naladenie podvozku zabrániť. Nové naladenie podvozku rozhodne nie je kompromisom, je výsledkom dlhého skúmania a skúšania všetkých možností tak, aby auto malo stále charakteristiku britskej automobilky Rolls-Royce, ale zároveň malo aj isté športové nadanie. Bez neho by výkon v Black Badge až tak nežiaril.

Vizuálne sa nové prevedenie Spectre Black Badge od toho bežného odlíši zatmaveným chrómom aj na maske chladiča, aj na soške Spirit of Ecstasy. A k tomu pridáva automobilka Rolls-Royce možnosti špecifikácie farebných detailov. Pre Spectre Black Badge si dizajnéri nachystali aj sadu nových diskov s priemerom 23 palcov. Môžu byť buď čierne, alebo môžu mať brúsené časti. Nech si pre svoj elektromobil zvolíte ktorékoľvek prevedenie, môžete si na auto nechať obuť aj zimné pneumatiky. Budú dostupné už od začiatku predaja.
Batéria pre Spectre Black Badge bude rovnaká ako má aj klasický Spectre. Využiteľná kapacita sa dostane na 102 kWh a predpoklad je, že dojazd bude stále okolo 500 kilometrov v testovacom cykle WLTP. Auto s danou hmotnosťou a dĺžkou bezmála 5,5 metra predsa nemôže byť spotrebou na úrovni malých áut.
Rolls-Royce samozrejme nešpecifikoval koľko bude Spectre Black Badge stáť. Vy viete, či si ho môžete dovoliť. A je len na vás ako vysoko sa cena toho vášho dostane. Len pre hrubý odhad som sa pozrel, za koľko idú jazdené kusy a sú v rozmedzí od 450-tisíc až po 800-tisíc eur za upravené kusy od niektorých renomovaných úpravcov.

Ale musíte vedieť aj to, že Rolls-Royce Spectre je triedou sám pre seba. Je unikátnym veľkým elektrickým a hyperluxusným kupé s otváraním dverí dozadu a neskutočnými možnosťami prispôsobenia konkrétnym požiadavkam zákazníka. Preto je asi najlepšie nakonfigurovať si vlastný a mať ho podľa predstáv.
Ak by ste chceli niečo výkonné a netrváte na tom, aby to bol Rolls-Royce a ani na elektrike, tak si pozrite našu ponuku áut s výkonom viac ako 368 kW/500 k. A určite neváhajte, kontaktujte nás, radi vám pomôžeme s akoukoľvek otázkou, nie iba o autách samotných, ale aj o financovaní, či poistení.
Maklér